Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Frölunda torg driver med det usla Göteborgsvädret

Frölunda torg utnyttjar vädret i nya höstkampanjen. "Paraplyet går av på två ställen, pisseregnet piskar i ansiktet och bilarna skvätter upp lerigt vatten".

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Oktober 2017, 08:09
Uppdaterad: 05 Oktober 2017, 08:19

Ämnen i artikeln:

Dear FriendsGöteborg

Frölundatorg driver med Göteborg. Foto: Dear Friends

Köpscentret Frölunda torg i Göteborg kan sin stad väl, och slår mynt av det obligatoriska höstrusket i sin nya kampanj.

"Paraplyet går av på två ställen påväg till jobbet, pisseregnet piskar i ansiktet, bilarna skvätter upp lerigt vatten. För två veckor sedan svämmade Göteborg över " [...], skriver reklambyrån Dear Friends i ett pressmeddelande.

I köpcentrets höstkampanj ger Frölunda torg en känga åt höstvädret, samtidigt som de hyllar inomhusshopping.

– Även om alla göteborgare älskar Göteborg så hatar vi vädret i vår stad den här tiden på året. Det kändes kul att kunna driva lite med det, komenterar Agnes Edin, som är copywriter på Dear Friends.

"Kampanjen är live. Och vädret i Göteborg är katastrofalt dåligt. Precis som förväntat", skriver reklambyrån.

Frölundatorg kan sin stad. I nya höstkampanjen driver de med Göteborgsvädret.

Ämnen i artikeln:

Dear FriendsGöteborg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.