Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Friskis & Svettis tar hem förstapris

Friskis & Svettis vinner SF Medias reklamtävling.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Juni 2016, 11:38
Uppdaterad: 09 September 2016, 13:06

Ämnen i artikeln:

Friskis Svettis

Friskis & Svettis vinner tillsammans med reklambyrån Bloomy Advertising, SF Medias reklamtävling på bio med sin egna version av den klassiska nedräkningsvinjetten på bio.

I Friskis & Svettis vinjett häver sig en person upp och ner med hjälp av biofotöljens armstöd samtidigt som personen räknar ner från tio till ett.

Den vinnande vinjetten kommer visas på bio över hela landet under hösten, det är en vinst värd 1,5 miljoner kronor.

– Vi är väldigt glada över vinsten då det ger oss en bra möjlighet att få ut vårt budskap till hela Sverige. Friskis & Svettis brinner för att sätta svenskarna i rörelse och nu får vi chans att göra det till och med innan de ska sitta stilla och titta på bio, säger Janna Schibbye, kommunikationschef Friskis & Svettis Riks i ett pressmeddelande.

På andra plats kom McDonald's och DDB med deras bidrag "Nugget lover" och på tredje plats kom Läkare utan gränser och Ruth med bidraget "Kan du rädda liv på 10 sekunder?".

Tävlingen infördes 2015 som en uppmaning till branschen att tänka kreativt kring bio. I år var 44 bidrag med och tävlade, en ökning från förra årets 26 bidrag.

Ämnen i artikeln:

Friskis Svettis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.