Frida Boisen är Årets branschpersonlighet

Frida Boisen utses till Årets branschpersonlighet under Stockholm media week som jsut nu pågår på China teatern i Stockholm.

STOCKHOLM MEDIA WEEK. Bonnier tidskrifters digitalchef Frida Boisen utses till Årets branschpersonlighet under pågående Stockholm media week.

Just nu pågår Stockholm media week på Chinateatern i Stockholm, där Årets branschpersonlighet utses inom tävlingen Stockholm media awards.

De nominerade är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa och som har flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden.

Nu står det klart att det är Frida Boisen, digitalchef på Bonnier tidskrifter, som utses till Årets branschpersonlighet.

– Jag är otroligt, enormt glad, stolt och tacksam. För mig börjar allting med två ord: mod och passion, säger Frida Boisen från scenen, och fortsätter:

– Att få göra skillnad genom att försöka förmedla viktiga budskap och kunskap har aldrig känts viktigare.

Juryns motivering lyder:

"En urkraft...! En urkraft, som syns och hörs. Som passionerat pratar om det nya digitala landskapet utan att för den skull tappa fokus på affären. Driver med mod, hjärta och hjärna både publicistiskt innehåll, försäljning, branschen i stort och samhällsfrågor. En urkraft som behövs i dagens medielandskap – fullt av motsättningar och ytterligheter. En urkraft…!"

Här är de som var nominerade i kategorin Årets branschpersonlighet.

Amanda Törner

Mikaela Åkerman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt