Från Starcom till Barncancerfonden

Michel Brygiewicz till Barncancerfonden. Foto: Press

Michel Brygiewicz blir ny chef för kommunikation och privatinsamling på Barncancerfonden.

Michel Brygiewicz kommer senast från en tjänst som business director på mediebyrån Starcom där han var ansvarig för kunder som Spendrups och Electronic Arts. Han har även arbetat på Oriflame och Procter & Gamble och med varumärken som Pampers och Gillette.

Nu går han in som chef för kommunikation och privatinsamling på Barncancerfonden.

Att tacka ja uppdraget för Barncancerfonden är ett av de enklaste besluten han gjort.

– Jag kan inte tänka mig ett finare uppdrag än att vara delaktig i kampen mot barncancer, som är en av de mest onaturliga ordkombinationerna i det svenska språket. Barncancerfonden har gjort ett fantastiskt arbete genom åren, men det är en lång väg kvar tills vi kan nå vår vision om att utrota barncancer. Jag ser fram emot att vara med på den resan, säger Michel Brygiewicz, i ett pressmeddelande.

Anne Grefberg, tillträdande tf. generalsekreterare på Barncancerfonden, är nöjd över rekryteringen.

– Med sin breda kompetens kring kommunikation och försäljning i allmänhet och digitalt i synnerhet är vi övertygade om att Michel kommer att bli en viktig kraft i arbetet med att utveckla Barncancerfondens varumärke och insamlingsarbete ytterligare, säger hon, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-08-23 06.41Uppdaterad 2017-08-23 06.41

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: