Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Från Starcom till Barncancerfonden

Michel Brygiewicz blir ny chef för kommunikation och privatinsamling på Barncancerfonden.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 23 Augusti 2017, 06:41
Uppdaterad: 23 Augusti 2017, 06:41

Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenStarcom

Michel Brygiewicz till Barncancerfonden. Foto: Press

Michel Brygiewicz kommer senast från en tjänst som business director på mediebyrån Starcom där han var ansvarig för kunder som Spendrups och Electronic Arts. Han har även arbetat på Oriflame och Procter & Gamble och med varumärken som Pampers och Gillette.

Nu går han in som chef för kommunikation och privatinsamling på Barncancerfonden.

Att tacka ja uppdraget för Barncancerfonden är ett av de enklaste besluten han gjort.

– Jag kan inte tänka mig ett finare uppdrag än att vara delaktig i kampen mot barncancer, som är en av de mest onaturliga ordkombinationerna i det svenska språket. Barncancerfonden har gjort ett fantastiskt arbete genom åren, men det är en lång väg kvar tills vi kan nå vår vision om att utrota barncancer. Jag ser fram emot att vara med på den resan, säger Michel Brygiewicz, i ett pressmeddelande.

Anne Grefberg, tillträdande tf. generalsekreterare på Barncancerfonden, är nöjd över rekryteringen.

– Med sin breda kompetens kring kommunikation och försäljning i allmänhet och digitalt i synnerhet är vi övertygade om att Michel kommer att bli en viktig kraft i arbetet med att utveckla Barncancerfondens varumärke och insamlingsarbete ytterligare, säger hon, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

BarncancerfondenStarcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.