Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

"Först ut med programmatiska utomhusköp"

En Visual art-kampanj för Garmins träningsklockor är det första programmatiska utomhusköpet, enligt mediebyrån OMD.

Mathias Asplund


Publicerad: 18 Maj 2017, 13:38
Uppdaterad: 18 Maj 2017, 15:14

Ämnen i artikeln:

OMDVisual Art

Bild 1/2  Kampanjbild/Garmin

Kampanjen gäller Garmins träningsklockor och bilnavigatorer och lanserades förra helgen. Företaget uppger att de haft förmånen att få arbeta med innovativa produkter under ständig utveckling.

− På samma sätt jobbar vi med utvecklingen i vår kommunikation och det är därför extra spännande att få vara först ut med den här tekniken som gör oss flexibla, integrerade och taktiska i våra digitala utomhusköp, säger Marcus Bjärneroth, Garmins nordiska marknadsdirektör i en kommentar.

OMD och Visual art uppger att de haft en tät dialog i drygt ett år för att utveckla fler kanalöverskridande programmatiska köp som digital out of home. Visual art har det största nätverket av digitala displayer i Sverige.

− Programmatic ska vara ett sätt att köpa effektiv media oberoende kanal och genom att erbjuda en holistisk och integrerad lösning skapas maximal effekt. Med programmatisk DOOH förlängs kommunikationen av programmatiska köp som görs digitalt och vi kan skapa en mer flexibel och effektfull helhetslösning för kunderna, säger Jimmy Strömberg, ansvarig för programmatic på OMD.

Ämnen i artikeln:

OMDVisual Art

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.