Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Marknadsföring

"Först ut med programmatiska utomhusköp"

Publicerad: 18 Maj 2017, 13:38
Uppdaterad: 18 Maj 2017, 15:14

Bild 1/2  Kampanjbild/Garmin

En Visual art-kampanj för Garmins träningsklockor är det första programmatiska utomhusköpet, enligt mediebyrån OMD.


Ämnen i artikeln:

OMDVisual Art

Kampanjen gäller Garmins träningsklockor och bilnavigatorer och lanserades förra helgen. Företaget uppger att de haft förmånen att få arbeta med innovativa produkter under ständig utveckling.

− På samma sätt jobbar vi med utvecklingen i vår kommunikation och det är därför extra spännande att få vara först ut med den här tekniken som gör oss flexibla, integrerade och taktiska i våra digitala utomhusköp, säger Marcus Bjärneroth, Garmins nordiska marknadsdirektör i en kommentar.

OMD och Visual art uppger att de haft en tät dialog i drygt ett år för att utveckla fler kanalöverskridande programmatiska köp som digital out of home. Visual art har det största nätverket av digitala displayer i Sverige.

− Programmatic ska vara ett sätt att köpa effektiv media oberoende kanal och genom att erbjuda en holistisk och integrerad lösning skapas maximal effekt. Med programmatisk DOOH förlängs kommunikationen av programmatiska köp som görs digitalt och vi kan skapa en mer flexibel och effektfull helhetslösning för kunderna, säger Jimmy Strömberg, ansvarig för programmatic på OMD.

Mathias Asplund


Ämnen i artikeln:

OMDVisual Art

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev