Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Flera svenskar prisades i Epica

Publicerad: 16 November 2016, 09:50
Uppdaterad: 16 November 2016, 10:59

Svenska reklambyråer prisades i reklamtävlingen Epica – flera gånger om.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsIngoKingÅkestam Holst

Sedan 1987 har utvalda journalister inom marknadsföring och kommunikation runtom i världen bildat jury till reklamtävlingen Epica Awards. Och när vinnarna idag presenterades blev det svensk storslam. Forsman & Bodenfors plockade hem inte mindre än fyra guld för sina samarbeten med H&M, Åhléns, PostNord och Volvo Lastvagnar. Strax efter kom Ingo och Cohn & Wolfes kampanj "The Swedish Number". Deras reklam med Svenska turistföreningen plockade hem två guld. Även King och Åkestam Holst kammade hem två vinster vardera. 

Epica:s finaste priser, Grand Pix, delas ut först imorgon torsdag.

 

Epica Awards svenska vinnare:

Abby Priest: "Adobe Stock Apparel" – Adobe (Business to business direct)

Milford Sweden: "Justino" – (Recration & Leisure TVC)

Forsman & Bodenfors: "Look who's driving" – Volvo Trucks (Viral Film)

Forsman & Bodenfors: "No Limits"– Åhléns (Fasion, Footwear, Personal Accessories)

Forsman & Bodenfors: "She's a lady" – H&M (Fasion, Footwear, Personal Accessories)

Forsman &Bodenfors: "Love Logistics" – PostNord (Professional Products & Services TVC)

Ingo: "The Swedish Number" – STF (Consumer direct)

Ingo/Cohn & Wolfe "The Swedish Number" – STF (pr)

King: "Healthcounte” – Ica (Promotion)

King “Read to unlock” – Berättarministeriet (Mobile sites & Apps)

Milford Sweden: "Justino" – (Recration & Leisure TVC)

TBWA: "Det är viktigt att se på tv" – Canal Digital (Communication & Public Services-TVC)

Åkestam Holst: "Travelers Think Big" – SAS (Transport & Tourism TVC)

Åkestam Holst: "Varannan vecka" – IKEA (Retail Services TVC)

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev