Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

First Class Magazine väljer DG Media

Publicerad: 15 Oktober 2018, 13:39
Uppdaterad: 16 Oktober 2018, 07:30

First Class Magazine.

Allerägda DG Media får uppdraget att sköta First Class Magazines annonsförsäljning digitalt och i tryck.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

First Class Magazine kommer att ingå i en redan existerande high end-portfölj av magasin i Sverige, där bland annat SAS Scandinavian Traveler and Mercedes Me magazine ingår. First Class Magazine distribueras till personer i Stockholm, Göteborg och Malmö, med en personlig årsinkomst på minst 3 000 000 kronor.

Mark Dixon är försäljningschef på DG Media:

- Att representera ett sådant prestigefyllt mediemärke, och därmed erbjuda annonsörer tillgång till Sveriges högsta inkomster, är underbart. Tidningen är en statussymbol i sig. Jag är glad för vårt team i Stockholm och vet att deras engagemang och talang kommer att göra detta partnerskap till en stor framgång för DG Media och First Class Magazine, kommenterar han.

First Class Magazines redaktionella fokus består av resmål och ämnen som klockor, smycken, bilar och båtar. Magasinet har en utgivning fem gånger per år, med 15.000 exemplar. Enligt egen utsago uppskattas räckvidden till 60.000 läsare.

- Jag är verkligen glad att ha DG Media som partner att representera First Class Magazine mot annonsörer och övriga aktörer inom medieindustrin. De har ett mycket professionellt arbetssätt och det är viktigt för First Class Magazine. Med detta partnerskap kommer DG Media och First Class Magazine tillsammans att arbeta med att ta First Class Magazine mot nya mål inom en snar framtid, säger Susanne Nilsson, grundare på First Class Magazine.

DG Media är ett skandinaviskt mediehus som ägs av Aller Media A/S, med kontor i Köpenhamn och Stockholm.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev