Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Fem vinstchanser för Ingo i Media

Publicerad: 21 Juni 2016, 08:03
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 09:54

CANNES LIONS 2016. Reklambyrån Ingo har ytterligare fem vinstchanser. Denna gång i kategorin Media.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Ingo har tre nomineringar för Lidl och kampanjen ”Le Bon”. Kampanjen har även tidigare vunnit en rad priser – bland annat ett guldägg. Lidl valde under flaggen ”Le Bon” att bjuda på en alternativ Nobelmiddag, där man förvandlade Annexet i Stockholm till en replika av Blå Hallen och bjöd 1300 personer på dagligvarukedjans egen Nobelbankett. Eventet livesändes bland annat under reklampauserna i TV4 och bevakades av en rad medier.

Dessutom har Ingo ytterligare två nomineringar för Svenska Turistföreningens ”The Swedish Number”, som redan igår belönades med ett Grand Prix.

Forsman & Bodenfors har två vinstchanser för If och kampanjen ”Slow down GPS”. Dessutom är Prime nominerade för Hemnets ”The house of clicks” och OMD har en nominering för Pierre Roberts kampanj ”#Bikemytights”.

– Jag är väldigt glad över att #Bikemytights fortsatt uppmärksammas. Vi är stolta över det samarbete vi har med Pierre Robert och håller tummarna för seger i kategorin, säger Fredrik Eriksson, vd på OMD Sverige.

Totalt är 267 bidrag nominerade i Media.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.