Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Fanclub tar Dominos Pizza till Sverige

Publicerad: 6 December 2016, 13:04
Uppdaterad: 6 December 2016, 13:10

Fanclubs byråchef Ulla-Karin Barrett och Dominos Pizzas Nordenchef Birgir Bieltvedt.

När amerikanska Dominos Pizza etablerar sig i Sverige får kommunikationsbyrån Fanclub uppdraget att sköta pizzakedjans kommunikation.


Ämnen i artikeln:

kommunikationsbyrå

Fanclub är kommunikationsbyrån som fått uppdraget att sköta Dominos Pizzas kommunikation när pizzakedjan öppnar upp i Sverige.

Den första snabbmatsrestaurangen har redan haft smygpremiär i Malmö och fler restauranger väntar.

Ulla-Karin Barrett är byråchef på Fanclub, hon menar att det i Sverige redan finns en relativt bra kännedom kring varumärket.

– Kedjan är relativt känd från tv redan och till smygpremiären har det varit rätt så enkelt att få människor att komma, säger Ulla-Karin Barrett och fortsätter:

– Man har varit bra på att tagga varandra på att det har öppnat nu i Sverige, det finns en slags kompiskänsla kring Dominos.

Fanclub kommer hjälpa Dominos med kommunikation på samtliga plattformar, allt från digitala medier, utomhus, pr, event och radio till menyerna i restaurangerna.

Exakt hur kommunikationen kommer se ut kan Ulla-Karin Barrett inte gå in på.

– Vi har vissa ramar att hålla oss inom eftersom det är en internationell kedja, men det handlar om att förmedla den amerikanska känslan och pizzan. Vi kommer gå ut brett i kommunikationen. Vi måste hitta rätt sätt och väg att kommunicera med Dominos olika målgrupper, från tonåringar till barnfamiljer.

För medieköpen har Dominos anlitat mediebyrån Scream.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

kommunikationsbyrå

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.