Fanclub tar Dominos Pizza till Sverige

Fanclubs byråchef Ulla-Karin Barrett och Dominos Pizzas Nordenchef Birgir Bieltvedt.

När amerikanska Dominos Pizza etablerar sig i Sverige får kommunikationsbyrån Fanclub uppdraget att sköta pizzakedjans kommunikation.

Fanclub är kommunikationsbyrån som fått uppdraget att sköta Dominos Pizzas kommunikation när pizzakedjan öppnar upp i Sverige.

Den första snabbmatsrestaurangen har redan haft smygpremiär i Malmö och fler restauranger väntar.

Ulla-Karin Barrett är byråchef på Fanclub, hon menar att det i Sverige redan finns en relativt bra kännedom kring varumärket.

– Kedjan är relativt känd från tv redan och till smygpremiären har det varit rätt så enkelt att få människor att komma, säger Ulla-Karin Barrett och fortsätter:

– Man har varit bra på att tagga varandra på att det har öppnat nu i Sverige, det finns en slags kompiskänsla kring Dominos.

Fanclub kommer hjälpa Dominos med kommunikation på samtliga plattformar, allt från digitala medier, utomhus, pr, event och radio till menyerna i restaurangerna.

Exakt hur kommunikationen kommer se ut kan Ulla-Karin Barrett inte gå in på.

– Vi har vissa ramar att hålla oss inom eftersom det är en internationell kedja, men det handlar om att förmedla den amerikanska känslan och pizzan. Vi kommer gå ut brett i kommunikationen. Vi måste hitta rätt sätt och väg att kommunicera med Dominos olika målgrupper, från tonåringar till barnfamiljer.

För medieköpen har Dominos anlitat mediebyrån Scream.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-12-06 13.04Uppdaterad 2016-12-06 13.10

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: