Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Ett lejon till Sverige i Design

Publicerad: 21 Juni 2016, 19:06
Uppdaterad: 22 Juni 2016, 07:30

CANNES LIONS 2016. Bronslejon till Acne Advertising.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsAcne

Acne Advertising tar hem sitt första lejon i kategorin Design för Noam.

Grand Prix går till designen "Life is electric" för Panasonics batterier, bakom designen ligger den japanska byrån Dentsu Inc.

När designen har skapats har man utgått ifrån tanken "tänk om man kunde se elektricitet". Batterierna visar människor som utför olika aktiviteter för att föra fram budskapet med designen, att "livet är elektricitet".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsAcne

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.