Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Erik Modig till Sveriges Annonsörers expertteam

Marknadsföringsforskaren Erik Modig tar plats i Sveriges Annonsörers expertteam.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Augusti 2018, 12:16
Uppdaterad: 24 Augusti 2018, 12:38

Ämnen i artikeln:

Erik ModigSveriges Annonsörer

Erik Modig, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm.

Marknadsföringsforskaren Erik Modig ansluter till Expertteam Mediekvalité. Teamet bildades av Sveriges Annonsörer strax innan sommaren med syftet att driva frågan om medietransparens.

Interaktionen mellan kund och varumärke i olika medier är själva grunden i att skapa effekt med sin marknadskommunikation, vilket är ett av områdena jag forskar på. Tummas det på kvaliteten där så famlar annonsörer i mörkret. Utan transparens, tydlighet och jämförbarhet blir det riktigt svårt för annonsörer att kunna garantera effekt för sina medieinvesteringar, säger Erik Modig i ett pressmeddelande.

Erik Modig är doktor och forskaren vid Handelshögskolan i Stockholm och har tidigare även skrivit texter för Dagens Medias räkning. Han är expert på konsumentpsykologi, reklamstrategi och kommunikation och har skrivit marknadsföringsboken "Bang for the buck”.

Expertteam Mediekvalité:

Silvia Barklund SPP – OrdförandeAxel Birgerstam, Scream Vice ordförandeLinus Blom, Lantmännen Carolina Löfving Larhed, Telia Jesper Both, KindredgroupPer Ekfeldt, OMDSanna Söderström, PHDPatrik Skogsfors, MediaComFredrik Hermansson, AcastMikael Ekelöf, TV4 Mats Selling, EniroCarl Wåreus, Google Martin Hehrne, Facebook Uday Printzell, KIT Peter Bryngelsson, DemoskopErik Modig, Handelshögskolan i StockholmPeter Mackhé, Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.