Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Marknadsföring

Emilie Thorsén blir ny kommunikationsansvarig hos MTR Nordic

Publicerad: 08 Maj 2017, 11:10
Uppdaterad: 08 Maj 2017, 11:16

Emilie Thorsén.

Emilie Thorsén lämnar Kärnhuset för MTR Nordic.


Ämnen i artikeln:

MTR ExpressKärnhusetGeelmuyden Kiese

Emilie Thorsén har de senaste åren jobbat på reklambyrån Kärnhuset med uppdragsgivare inom både privat och offentlig sektor.

Hon har en bakgrund bland annat från pr-byrån Geelmuyden Kiese som nordisk projektledare där hon även satt i den nordiska koncernstyrelsen samt som nordisk pr-ansvarig inom e-handelssektorn.

Nu blir Emilie Thorsén ny kommunikationsansvarig hos MTR Nordic.

‒ MTR har en intressant kombination av samhällsengagemang och innovativt synsätt, vilket lockar mig. I takt med att städerna växer blir det allt viktigare med smidig kollektivtrafik och tågtrafik för att vi ska kunna nå både miljömål och utveckla hållbara städer och regioner. Att få vara med och bidra till det känns väldigt viktigt och spännande, säger Emilie Thorsén i ett pressmeddelande.

Emilie Thorsén kommer bland annat att arbeta med projektet ABC-staden 2.0, som är ett initiativ för att exemplifiera och konkretisera hur man ska nå de politiska målen om att bygga 700 000 bostäder och fossilfria transporter inom 15 år.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.