Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Elon Musk får råd av tioåring

Publicerad: 3 mars 2017, 15:13
Uppdaterad: 6 mars 2017, 07:43

I ett mejl till Tesla-grundaren föreslog femteklassaren Bria Loveday en tävling för att ta fram biltillverkarens första reklamfilm. Svaret från Elon Musk? ”Vi gör det!”


Det hajpade bilmärket Tesla har sålt som smör. Hittills utan en enda reklamfilm för de eldrivna bilarna. Men det ska det bli ändring på. Allt tack vare påtryckningar från tioåriga Bria Loveday, rapporterar CNN.

Femteklassaren från Detriot-området förklarade i ett mejl till uppfinnaren Elon Musk att hon tyckte att bilföretaget borde se över sin marknadsföring.

”Jag har märkt att ni inte gör reklam, men många gör hemmagjorda reklamfilmer för Tesla och några av dem är riktigt bra (…) Ni borde ha en tävling om vem som kan göra den bästa hemmagjorda reklamfilmen, där vinnarens reklamfilm sänds”, skrev den aspirerande politikern i mejlet.

Via Twitter svarade Musk på onsdagen sin brevskrivare:

”Tack för det fina brevet. Det låter som en jättebra idé. Vi gör det!”

 

Bria Loveday föreslog även att vinnaren skulle få ett års gratis supertankning, eller en bil av modellen ”Easter Egg”, för sitt bidrag. Själv kunde hon nöja sig med en t-shirt.

Tioåringens pappa, som arbetar som reporter för en nyhetssajt om elbilar, säger till CNN att de fick ett svar från Tesla inom en timme efter att ha skickat mejlet. En representant för företaget lovade att personligen se till att det nådde Tesla-grundaren.

Och för den som undrar: ja, Bria Lovedays t-shirt är på väg med posten, skriver nyhetsbolaget.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News