Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Edelman Deportivo – Tele2:s nya officiella strategiska partner

Publicerad: 17 Januari 2017, 13:00
Uppdaterad: 17 Januari 2017, 13:03

Nu står det klart att Edelman Deportivo officiellt blir en av Tele2:s strategiska partners för 2017.


Ämnen i artikeln:

Tele2Edelman DeportivoÅkestam Holst

Edelman Deportivo och Tele2 har sedan tidigare arbetat med varandra på projektbasis men nu blir byrån en officiell strategisk partner.

Byrån kommer att jobba strategiskt med Tele2:s positionering tillsammans med andra valda byråer.

Edelman Deportivoa kommer även ansvara för utvalda projekt och kreativa kampanjer inom företagets samtliga affärsområden.

Tanken är att Edelman Deportivo tillsammans med andra strategiska partners, så som Åkestam Holst, och Tele2 ska jobba med interaktiva processer. Även med en tydlig ansvarsfördelning för att tillsammans driva varumärket framåt.

– För att täcka de olika kommunikativa behov vi har, behöver vi jobba med flera strategiska byråer. Edelman Deportivo kompletterar våra andra partners eftersom de har förmågan att skapa omvärldsstyrda projekt och kampanjer som driver engagemang för våra varumärken på helt nya kommunikativa plattformar. Vi ser fram emot ett fortsatt framgångsrikt samarbete, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör Tele2 Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Lindgren, kundansvarig för Tele2 och vice vd på Edelman Deportivo kommenterar:

– Vi har varit involverade i Tele2s nya varumärkespositionering sedan 2015 och har sedan dess haft en relation där vi konstant utvecklat och utmanat varandra och tillsammans gjort grymma kampanjer, så som Democratic Front row, Sound of Europe och Stig in i en främlings huvud. Med den gemensamma syn vi har på kulturellt relevant kommunikation ser vi fram emot att fortsätta förverkliga det jobb som vi påbörjat, och tillsammans med Tele2:s andra strategiska partners bygga varumärkets framtida position på marknaden.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.