Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

"Det går så jäkla fort just nu"

Publicerad: 19 Juni 2016, 14:41
Uppdaterad: 19 Juni 2016, 14:52

CANNES LIONS 2016. Hallå där Jonas Höglund, designchef på Fjord, vad gör du i Cannes?


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

– Jag har hållit en workshop under Lions health, en väldigt intensiv timme där vi gått igenom vad vi normalt gör på två dagar, säger Jonas Höglund och fortsätter:

– Skälet till att jag blev inbjuden är mitt projekt Fido, som startades i mars i fjol - min son har diabetes och som förälder vill man ju göra allt man kan.

Han beskriver Fido som en plattform för "health analytics", där big data och personlig data används för att hitta mönster och underlätta för exempelvis en diabetespatient.

– Jag kom på hela idén när jag skulle gå och lägga mig en söndagskväll, och på riktigt inom fem minuter hade jag hela Fido klart för mig.

Har du hunnit se något mer i Cannes?

– Nej inte ännu, jag kom i fredags och åker i kväll, så jag tänkte använda eftermiddagen åt att se mig omkring.

– Det är första gången jag är i Cannes, men inte sista. Det är imponerande att det är så stort.

Under tisdag och onsdag kommer bolaget Chaotic moon, som håller på att integreras med Fjord, visa upp en teknik där kroppen scannas och blir "the ultimate selfie" .

– I Stockholm är de redan en integrerad del av Fjord, de är fantastiska på kreativ teknologi, säger Jonas Höglund, och fortsätter:

– Nästa stora skifte - efter desktop och mobil - tror jag kommer att bli vad vi kallar "living services" - som hänger mycket ihop med Internet of things. Det går så jäkla fort just nu, med tjänster som är anpassade efter individ - och så säga blir lagret ovanpå Internet of things.

Hur går det för Fjord?

– Europa går väldigt bra, i Stockholm är vi nu 50 personer, och har 20 nationaliteter. För fyra år sen var vi två personer.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.