"Det är dags att lagstifta mot sexistisk reklam"

2018-07-02 12:09  

WEBB-TV. Konsument- och finansmarknadsminister Per Bolund blev premiärgäst på Dagens Medias Almedalen-scen. Bland annat förklarar han varför han menar att det är dags att lagstifta mot sexistisk reklam.

Per Bolund blev första gäst ut på Dagens Medias scen i Almedalen. Konsument- och finansmarknadsministern delade med sig av sina synpunkter kring de två statliga reklamutredningara "Ett reklamlandskap i förändring", som även kallas för smygreklamutredningen, samt utredningen kring sexistisk reklam som hamnat på Diskrimineringsombudsmannens bord.

Ministern, som är miljöpartist, utvecklade även för Dagens Media varför han, till skillnad från de flesta branschföreträdare, tror på lagstiftning mot sexistisk reklam. Se filmklippet för att höra hans resonemang.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt