Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Marknadsföring

De ska leda juryarbetet i Mixx Awards

Publicerad: 13 Februari 2018, 09:42
Uppdaterad: 13 Februari 2018, 09:45

Snart är det dags att prisa Sveriges bästa digitala marknadsföring i IAB:s Mixx Awards – här är årets juryordföranden.


Ämnen i artikeln:

IABMixx Awards

För femte året i rad delar IAB Sverige ut Mixx Awards, priset som hedrar team och talanger som tar digital reklam till nya nivåer. Varje tävlingsklass har en egen jurygrupp och ordförande.

I år införs två nya priskategorier – ”Bästa Influencer-kampanj” och en internationell kategori för ”The Best Search Marketing Camapaign", vars vinnare går vidare till Mixx Awards Europe.

– Att belysa värdet av digitala satsningar som inspirerar till fler stordåd är otroligt viktigt för vår industri och kanske viktigare än någonsin med tanke på det ökande reklamtröttheten. Vi är otroligt stolta att vi nu har samlat sån enorm erfarenhet i våra jurygrupper i år och vi presenterar nu ordförande för de olika priserna. Nu hoppas vi på många bra bidrag som vill vara med och tävla om det internationellt kända och ärade priset Mixx Awards 2018, säger  Charlotte Thür, vd för IAB Sverige, i ett pressmeddelande.

Priserna delas ut den 26 april vid en gala Nalen i Stockholm på IAB Sweden Mixx Awards 2018. Övriga jurymedlemmar presenteras inom kort.

Årets fem ordföranden:

Bästa influencer-kampanj: 

Martina Göransson, ordförande, Head of Insight & Media - Tele2

Bästa digitala säljteam:

Rickard Berthold, ordförande, Digital Lead - McDonald's Sverige

Bästa kampanj:

Liv Sandberg, ordförande, VD – Starcom

Bästa annonsmiljö: 

Andreas Sandin, ordförande, Annonsdirektör - Bonnier Magazines & Brands

Best search marketing campaign:

Lisa Wennström, ordförande, Business Manager - iProspect 

Årets branschpersonlighet 2018:

IAB Sveriges styrelse utser vinnaren

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IABMixx Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.