Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

De representerar Sverige i Eurobest Young Creatives

Publicerad: 27 Oktober 2016, 09:30
Uppdaterad: 27 Oktober 2016, 09:32

Unga kreatörer från Volontaire, JMW Kommunikation och King tävlar för Sverige i Eurobest Young Creatives.


Ämnen i artikeln:

EurobestKomm

Kommunikationstävlingen Eurobest Young Creatives riktar sig till kreatörer som är 30 år eller yngre.

Nu har Komm, som är svensk parter till Eurobest, valt ut de team som får representera Sverige i tävlingen, där de tävlande får 30 timmar på sig att ta fram en integrerad kampanj för en ideell organisation utifrån en given brief.

Vinnarna presenteras på Eurobest prisutdelning den 2 december i Rom.

Årets två kreatörsteam består av Samuel Skwarski, Volontaire och Andreas Wingren, JMW Kommunikation samt Emelie Jinhee Johnsson och Axel Lokrantz Månson, King.

– Vi är riktigt taggade på att få representera Sverige i Eurobest Young Creatives. Kommunikation från Sverige brukar vara nytänkande och progressiv, så det ska bli en rolig utmaning att få visa vad vi går för mot andra vassa kommunikatörer från hela Europa. Att vi kommer från olika byråer ser vi bara som en styrka då vi kommer med olika angreppssätt för att lösa utmaningen, säger Samuel Skwarski och Andreas Wingren, i ett pressmeddelande.

– Vi är så klart väldigt peppade och stolta över att få representera Sverige! För att kunna maximera vår kreativitet och prestation under de 30 timmar vi tävlar, har vi beslutat att satsa på Soylent diet och Buteyko andning. Dessutom pluggar vi just nu stenhårt på Photoshops alla kortkommandon, säger Axel Lokrantz Månson och Emelie Jinhee Johnsson.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

EurobestKomm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.