De prisades i Mixx Awards 2017

2017-03-31 11:22  

Här är listan på vinnarna i årets Mixx Awards som prisar Sveriges bästa online-marknadsföring.

Igår kväll gick Mixx Awards av stapel på Nalen i Stockholm där pris delades ut till Sveriges bästa online-marknadsförare.

Mixx Awards är ett av de mest prestigefyllda prisen för online-marknadsföring i USA och i Europa.

Under kvällen deltog den internationella talaren Chris Baldwin och Daniel Weilar höll i en paneldebatt. Konferencier och moderator för eftermiddagen och kvällen var Isak Kuritzén.

Vinnarna i IAB Mixx Awards 2017

Bästa annonsmiljö 2017

Vinnare: MTG
Juryns motivering:
Årets vinnare av Bästa digitala annonsmiljö har både annonsören och besökaren i ett starkt fokus. Med hög teknisk kompetens levererar MTG en bra upplevelse i alla plattformar. Med en tydlig strategi mot Adblockers var de först ut av videoaktörerna att bli certifierad enligt Annonsvänligt Sverige.

Bästa digitala säljteam 2017

Vinnare: Visual Art
Juryns motivering:
Årets digitala säljteam har ett DNA som genomsyras av utmanar- och transformationsgener. Visual Art driver och utvecklar en traditionell bransch med hjälp av den senaste tekniken, på ett datadrivet sätt maximerar de effekten av kundernas kampanjer. Årets vinnare levererar högsta resultat utifrån tillväxt, resultat och kundnöjdhet. Dessutom är man enligt de anställda en innovativ, kreativ och lärande arbetsplats.

Bästa kampanj – Innovation 2017

Vinnare: Clutch Entartainment med Sony Music Sweden med Scream
Juryns motivering:
Förutom en genuin kunskap om målgruppen samt en fingertoppskänsla kring produktens egenskaper lyckades Clutch Enternainment och Sony Music Sweden kombinera ett flertal nytänkande redskap för att nå framgång. Det visar inte bara nyfikenheten i att ligga i framkant utan även en genuin kompetens om hur de olika delarnas egenskaper bilder ett framgångsrikt koncept! Innovation som skapade fantastiska resultat!

Bästa kampanj – Direkt respons 2017

Vinnare: Starcom med Max Hamburgare (Vinnare för andra året i rad)
Juryns motivering:
Att vara tidsenlig och human lönar sig. I en föränderlig värld där vi dagligen brottas med fördomar, oroliga vindar och falska nyheter så är det viktigt att vara juste! Starcom och Max Hamburgare har visat att det går att kombinera sunda värderingar med fantastiska resultat. Så förutom att kampanjmålen överträffades med 100%, bidrog årets vinnare till att göra världen lite vänligare. Om fler företag gjorde samma sak så är vi övertygade om att vi går emot en ljusare framtid!

"Person of the year" 2017 – IAB Sveriges styrelses pris

Dilem Güler, Bonnier News

Motivering:
En utmärkelse för framstående insatser i IAB Sveriges task forceverksamhet.
Med passion, engagemang och professionalism har hon lett flera viktiga task forces inom IAB Sverige som Display, Viewability och nu Digitala Annonsaffären. Hon har alltid stort fokus och tydlighet i att leverera resultat i form av verktyg som förenklar vardagen i det digitala eko-systemet. Hon har en betydande del i IAB Sveriges utveckling och arbete genom att driva viktiga frågor för branschen. 
För det vill IAB Sveriges styrelse ge utmärkelsen "Person of the year" 2017 till Dilem Güler.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt