Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

De kan vinna Årets Kampanj

Publicerad: 26 April 2018, 07:53
Uppdaterad: 26 April 2018, 10:56

SBAB kan vinna för "Boendeekonomi är jättekul?!" med Erik Haag.

Arla, Tui och SBAB finns bland annonsörerna som kan ta hem pris för Årets Kampanj i Stockholm Media Award.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardArlaSBAB

Nu presenteras de nominerade i kategorin Årets Kampanj inom Stockholm Media Awards, en av Sveriges största reklamtävlingar.

Kategorin Årets Kampanj belönar insiktsfulla och effektiva medielösningar. Vinnarna koras under Stockholm Media Week den 16-17 maj på Grand Hôtel i Stockholm. – I år har verkligen mediebyråerna levererat och tydligt visat upp sin kreativitet och sitt innovativa strategiarbete. Huvudjuryn har haft ett tufft jobb och nu står det klart att de har valt att nominera 12 kampanjer som i år går vidare till final, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer, i ett pressmeddelande.

De tävlande mediekampanjerna bedöms utifrån insikt kring kampanjens omvärld, marknad, beteende och målgrupp.

I bedömningen ingår också kampanjens innovationshöjd samt hur väl den har uppnått sina mål.

Av de 12 nominerade bidragen utses en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare.

Nominerade till Årets Kampanj:

Annonsör, Kampanjnamn: Arla | Arla Kosläpp 2017

Tävlande byrå: Carat

Övriga involverade partners: ANR BBDO och Isobar

 

Annonsör, Kampanjnamn: Betsson | Visa Färgerna

Tävlande byrå: Vizeum

Övriga involverade partners: iProspect, Isobar, JCDecaux och Posterscope

 

Annonsör, Kampanjnamn: Björn Borg | The Borg Signature Campaign

Tävlande byrå: Starcom

Övriga involverade partners: Patriksson Communication och Round&Round

 

Annonsör, Kampanjnamn: Bris, Barnens Rätt i Samhället | Bris lilla stjärna

Tävlande byrå: Likehouse Kommunikation & Media

Övriga involverade partners: Garbergs

 

Annonsör, Kampanjnamn: Halebop | Halebop Förseningssurf

Tävlande byrå: Wavemaker

Övriga involverade partners: Perfect Fools och Visual Art

 

Annonsör, Kampanjnamn: McDonald's | Gör Donken

Tävlande byrå: OMD

Övriga involverade partners: DDBNord och Prime Weber Shandwick

Annonsör, Kampanjnamn: Returpack | Pantamera Pantfejs

Tävlande byrå: Scream Mediabyrå

 

Annonsör, Kampanjnamn: SBAB | Boendeekonomi är jättekul!

Tävlande byråer: IUM och Emakina DBG

 

Annonsör, Kampanjnamn: SJ | Semester på spåret

Tävlande byrå: Bizkit Havas

Övriga involverade partners: CUBE

 

Annonsör, Kampanjnamn: Skanska Nya Hem | Dejta din drömbostad

Tävlande byrå: OMD

Övriga involverade partners: Change the Agency

 

Annonsör, Kampanjnamn: Stadium | Fill the Stadium

Tävlande byråer: Mindshare och Made to Order

Övriga involverade partners: Cohn & Wolfe och Indio

 

Annonsör, Kampanjnamn: TUI | Fakeation By TUI

Tävlande: TUI

Övriga involverade partners: Carat och ODD Company

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev