De kan bli Årets Marknadschef

2018-01-09 09:59  
Patrik Nygren-Bonnier, Ikea, Anna Rose, Adobe, Per Nilsson, Semcon och Sofia Brandberg, Delicato, kan vinna Årets Marknadschef. Foto: Mis.

Fyra marknadschefer slåss om utmärkelsen Årets Marknadschef. Dessutom gör fyra varumärken upp i Årets varumärkesresa.

Priserna delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm som har prisat Årets marknadschef sedan 2006. Utmärkelsen för Årets varumärkesresa är däremot ny för i år.

– Vi på Marknadsföreningen är glada över att med vår tävling årligen kunna uppmärksamma skickliga ledare i Årets Marknadschef. Vi har också fått in många starka bidrag till den nya kategorin Årets Varumärkesresa, där vi hyllar lyckade och nytänkande varumärkesförflyttningar som gett effekt, säger Marie Sommar, vd på Marknadsföreningen i Stockholm.

En jury har nu utsett fyra finalister i varje kategori.

– Det kom in många och väldigt kvalificerade kandidater. Juryarbete blir både roligare och svårare när det är så här hög kvalitet. Också kul att det varit så stor spännvidd rörande branscher och både B2B och B2C i underlaget, säger Jonas Dahlquist, vd på Brindfors och jurymedlem i kategorin Årets Marknadschef.

Vinnarna i tävlingens fyra kategorier – Årets Marknadschef, Årets Varumärkesresa, Årets Framtidslöfte samt Årets Disruptör – utses på en inspirationseftermiddag 25 januari på Fotografiska i Stockholm, med talare, panelsamtal och vinnarintervjuer.

Dagens Media är mediepartner till Marknadsföreningen i Stockholms event Årets Marknadschef, som arrangeras på Fotografiska 25 januari. Mer om tävlingen och biljetter till eftermiddagen hittar du här.

Finalister Årets marknadschef 2017

Anna Rose, ADOBE

Patrik Nygren-Bonnier, IKEA

Per Nilsson, SEMCON

Sofia Brandberg, DELICATO

Finalister Årets varumärkesresa 2017

DOMETIC

FONUS

HEMTEX

SEMCON 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt