Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

De kan bli Årets framtidslöfte 2017

Publicerad: 3 Januari 2018, 09:07
Uppdaterad: 3 Januari 2018, 09:07

Marknadsföreningen förnyar sig och lägger till kategorierna Årets Framtidslöfte och Årets Disruptör.


Ämnen i artikeln:

Marknadsföreningen

Sedan 2006 har Marknadsföreningen i Stockholm delat ut utmärkelsen Årets Marknadschef. Nytt för i år är kategorierna Årets Framtidslöfte 2017, Årets Disruptör 2017 och Årets Varumärkesresa. Kategorierna läggs till som ett steg i föreningens förnyelsearbete.

Samtidigt presenterar Marknadsföreningen de nominerade i två av de nya kategorierna.

Finalister i Årets Framtidslöfte 2017

Linnéa Claeson, opinionsbildareJacob Rudbäck, Yepstr Malin Cronqvist, Help to helpAlexander Pärleros, Framgångspodden

– Finalisterna i Årets Framtidslöfte är en kraftfull samling av talanger som genom uppmärksammade prestationer visar på både starkt driv såväl som kreativt genomförande inom marknad och/eller kommunikation, säger Marie Sommar, vd på Marknadsföreningen i Stockholm, i en kommentar.

Finalister i Årets Disruptör 2017

Kry KarmaNaavaFundedbyme

– Uppdraget att välja ut Årets Disruptör har varit riktigt spännande. Det är många fantastiska bolag som nominerats och det har varit en ära att få sitta i juryn och arbeta med att identifiera de allra bästa, säger Johannes Cullberg, grundare och vd på Paradiset samt jurymedlem för Årets Disruptör, i en kommentar.

Vinnarna utses den 25 januari på Fotografiska under en inspirationseftermiddag bestående av panelsamtal om framtidens framtidens marknadsorganisation och kompetenser, de bästa tipsen från vinnarna och mingel.

Dagens Media är mediepartner till Marknadsföreningen i Stockholms event Årets Marknadschef, som arrangeras på Fotografiska 25 januari. Här köper du biljetter.

Kriterier:

Kriterierna för Årets Framtidslöfte:

Årets Framtidslöfte delas ut till en talang inom marknad och/eller kommunikation med förmåga att kombinera analys med kreativitet för att skapa aktiviteter som påverkar och ger effekt.

• Högst 35 år

• Gjort en oväntad och uppmärksammad prestation inom marknad och/eller kommunikation

• Visat starkt driv och handlingskraft

• Är en god förebild och vill göra skillnad

Kriterierna för Årets Disruptör:

Årets Disruptör har en affärsidé som genom en enkel och prisvärd produkt/tjänst rör om i en traditionell marknad och därmed utmanar etablerade aktörer. Vår Disruptör har kunden i fokus och använder senaste tekniken för att nå framgång.

• Nytänkare inom sin bransch

• Potential att göra en snabb tillväxtresa

• Innovativ och disruptiv idé

• Modig och erövrare

• Riskbenägen för att nå utveckling och framgång

• Hållbart och etiskt företagande

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Marknadsföreningen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.