Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

De kan bli Årets branschpersonlighet

Publicerad: 7 Maj 2018, 08:19
Uppdaterad: 7 Maj 2018, 08:59

Föreläsaren och bloggaren Isabella Löwengrip och artisten Petter Askergren är båda nominerade till Årets branschpersonlighet 2018. Foto: Montage, Wikimedia Commons.

Isabella Löwengrip, Nina Åkestam och Petter – nu står det klart vilka som är nominerade i kategorin Årets branschpersonlighet under Stockholm Media Award.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Award

Vinnaren av Årets branschpersonlighet utses under Stockholm Media Week som går av stapeln mellan den 16 och 17 maj på Grand Hotel i Stockholm.

Bland tidigare vinnare av priset återfinns namn så som Frida Boisen, Sigge Eklund, Jan Helin, Daniel Ek och Eva Hamilton.

När Årets branschpersonlighet 2018 nu ska utses igen är det följande kriterier som gäller:

"Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden."

Juryn som utser vinnaren består av Sveriges Mediebyråers styrelse.

Här är de nominerade:

Fredrik Hallberg – konsult på Kapero.  Isabella Löwengrip – e ntreprenör, författare, föreläsare & bloggare. Joakim Örnelid – grundare och vd av Mediamecca. Nina Åkestam – doktor i ekonomi, författare, föreläsare och reklamforskare vid Handelshögskolan. Petter Askergren – entreprenör och hiphop-musiker.

Här alla vinnare av Årets branschpersonlighet genom åren:

2017 – Frida Boisen 2016 – Jan Helin2015 – Patrik Sandberg2014 – Sigge Eklund2013 – Thomas Mattsson2012 – Daniel Ek2011 – Lena K Samuelsson2010 – Gunilla Herlitz2009 – Eva Hamilton2008 – Jan Scherman2007 – Lars Adaktusson2006 – Stefan Persson2005 – Pelle Törnberg

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Award

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev