De kan bli Årets annonsör

2018-04-18 14:08  

Ica, Ikea och Netflix bland dem som slåss om att bli Årets annonsör 2018.

Under Stockholm Media Week 2018, som går av stapeln den 16-17 maj på Grand Hotel i Stockholm, avgörs vem som tilldelas priset som Årets annonsör.

I dag offentliggörs årets nominerade.

Vinnarna utses av en jury bestående av bland andra Anette Rosengren (juryordförande), Jeanette Asteborg (Volkswagen), Martin Deinoff (Itch Design) och Anne Gro Gulla (Telia).

– I år har huvudjuryn nominerat sex urstarka annonsörer som vi anser, på ett eller annat sätt, har bedrivit ett kreativt kommunikationsarbete. Vi har sett prov på både smarta, modiga och gränsskridande medieval. Under StockholmMediaWeek kommer vi att offentliggöra vinnaren, säger Anette Rosengren, juryordförande Stockholm Media Award, i ett pressmeddelande.

Här är alla nominerade:

Ica

Ikea

Klarna

Netflix

Oatly

Tui

Det krävs för att bli nonimerad:

"För att nomineras i kategorin ska man som annonsör, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden".

Juryn för Årets annonsör:

Anette Rosengren (juryordförande)
Jeanette Asteborg (Volkswagen)
Martin Deinoff (Itch Design)
Anne Gro Gulla (Telia)
Fredrik Hallberg (Kapero)
Jochum Forsell (IUM)
Helena Helsing Mork (Grow)
Malin Johansson (Tre Kronor Media)
Karl Kajbjer (Carat)

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt