Marknadsföring
De kan bli Årets annonsör
Publicerad: 28 april 2017, 14:33
Uppdaterad: 28 april 2017, 14:33
Här är de nominerade i kategorin Årets Annonsör i Stockholm Media Award.
Vinnaren kommer att presenteras på China Teatern under Stockholm Media Week, där Dagens Media är partner.
De nominerade annonsörerna är:
– Adidas
– Daniel Wellington
– Max
– If
– Head & Shoulders/Procter&Gamble
En kriterierna ska den vinnande annonsören ha bedrivit "ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete", och ha "använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget."
Huvuduryn, som utser Årets Annonsör, består av: Anette Rosengren, Fazer Bageri, Sonja Böttcher, Starcom, Lottie Funck Ekelund, Synoptik, Carl Adam Frisk, Grow, Christina Kilström, Vattenfall, Marie Melin , MediaCom, Fredrik Pantzerhielm, ANR.BBDO, Jimmy Rodhelind, Jung Relations och Fredrik Talén, MASH.
Stockholm Media Week hålls den 17-18 maj.