De förstärker Microsoft

2017-06-16 08:16  
Robin Nilsson, Tim Nilsson och Gabriel Sjölund tar plats i Microsoft MSN Sveriges ledning.

Microsoft rekryterar från Schibsted och Bonnier.

De nya rekryteringarna till Microsoft MSN Sverigs ledning består av Robin Nilsson som intar rollen som editorial operations lead. Han har tidigare arbetat som content manger och redaktör på Svenska Dagbladet och Schibsted media group.

Gabriel Sjölund tar rollen som digital product manager och har tidigare varit kreativ techstrateg på Bonnier Tidskrifter.

Den sista person att rekryteras är Tim Nilsson som får titeln commercial & monetization lead, tidigare har han varit onlinespecialist på Schibsted media group.

– Jag är glad över att leda ett sådant team av kvalificerade, talangfulla och dedikerade proffs som nu ingår i Microsofts nordiska ”dream team”. Det nya svenska ledarteamet kommer att samarbeta nära med Markets Leads i de andra nordiska länderna, Lill Kristin Syversen i Norge, Karen Westman Hertz i Danmark and Jaakko Saini i Finland. Tillsammans bildar vi det nordiska ledarteamet för Microsofts information and content experiences global organisation, säger Dimitra Letsa, regional lead för den nordiska marknaden och fortsätter:

– Vårt mål är att fortsätta utveckla MSN Sverige till en premiumprodukt som informerar, engagerar och underhåller läsare inom hela Microsofts ekosystem. Vi gör det tillsammans med nordiska premiumpartners.

Tim Nilsson och Gabriel Sjölund tar plats i ledningen den 17:e juli respektive 14:e augusti, tillskillnad från Robin Nilsson som tog plats i ledningsgruppen den 12:e juni.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt