Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

De förstärker Microsoft

Publicerad: 16 Juni 2017, 06:16
Uppdaterad: 16 Juni 2017, 06:21

Robin Nilsson, Tim Nilsson och Gabriel Sjölund tar plats i Microsoft MSN Sveriges ledning.

Microsoft rekryterar från Schibsted och Bonnier.


Ämnen i artikeln:

MicrosoftSchibstedBonnier

De nya rekryteringarna till Microsoft MSN Sverigs ledning består av Robin Nilsson som intar rollen som editorial operations lead. Han har tidigare arbetat som content manger och redaktör på Svenska Dagbladet och Schibsted media group.

Gabriel Sjölund tar rollen som digital product manager och har tidigare varit kreativ techstrateg på Bonnier Tidskrifter.

Den sista person att rekryteras är Tim Nilsson som får titeln commercial & monetization lead, tidigare har han varit onlinespecialist på Schibsted media group.

– Jag är glad över att leda ett sådant team av kvalificerade, talangfulla och dedikerade proffs som nu ingår i Microsofts nordiska ”dream team”. Det nya svenska ledarteamet kommer att samarbeta nära med Markets Leads i de andra nordiska länderna, Lill Kristin Syversen i Norge, Karen Westman Hertz i Danmark and Jaakko Saini i Finland. Tillsammans bildar vi det nordiska ledarteamet för Microsofts information and content experiences global organisation, säger Dimitra Letsa, regional lead för den nordiska marknaden och fortsätter:

– Vårt mål är att fortsätta utveckla MSN Sverige till en premiumprodukt som informerar, engagerar och underhåller läsare inom hela Microsofts ekosystem. Vi gör det tillsammans med nordiska premiumpartners.

Tim Nilsson och Gabriel Sjölund tar plats i ledningen den 17:e juli respektive 14:e augusti, tillskillnad från Robin Nilsson som tog plats i ledningsgruppen den 12:e juni.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MicrosoftSchibstedBonnier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.