Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

De blir Sveriges Annonsörers nya experter

Publicerad: 12 Maj 2016, 08:46
Uppdaterad: 12 Maj 2016, 09:11

Sedan årsskiftet har Sveriges Annonsörer infört expertteam.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dagens Media har tidigare rapporterat om att Sveriges Annonsörer ska förändra strukturen på sina mediekommittéer.

Expertteamen blir mindre än de tidigare mediekommittéerna och kommer att bestå av ett team för köpta kanaler, ett för förtjänade och ett för egna kanaler.

Sofia Edholm från SJ, Adam Fors från Samsung och Maria Mossenberg från L'Oreal blir orföranden i de olika teamen.

Här är de nya expertteamen:

Expertteam: Egna kanalerSofia Edholm, SJ (ordförande)Kerstin Weidstam, SEBLukas Löfgren, BisnodeMalin Wessman, ICAPeter Björk, SPPPetter Jansson, Flinks JärnÅsa Davidsson, HusmanHagbergMats Rönne, smart companyArvid Axland, PoolKim Saxberg, MECMartin Hehrne, Facebook Sonja von Lochow, TNS Sifo

Expertteam: Köpta kanalerAdam Fors, Samsung (ordförande)Eric Lundberg, ApoteketHelena Nyström, CasallMia Lund Hanusek, Media MarktAlexander Högman, PostenMartin Sundberg, Svenska SpelMartina Göransson, Tele2Daniel Saberski, UnileverJeanette Asteborg, Volkswagen PersonbilarCarl Wåreus, Forsberg&CoLeif Sorte, Forsman BodenforsKlara Eide, M&C SaatchiThomas Brenemark, WhygencyJessica Torstensson, PHDAndreas Sandin, Bonnier TidskrifterOla Klingenborg, Clear Channel OutdoorAnders     Sjösten, MediekompanietMalin Häger, TV4-GruppenPeter Nordlöv. Google & YouTube SwedenCecilia Perlind, TNS Sifo

Expertteam: Förtjänade kanalerMaria Mossenberg, L´Oreal (ordförande)Hanna Axelsson, Trygg-HansaJim Carlberg, Tele2Sarah Frelin Ekvall, Burger King SwedenAlexandra William-Olsson, OKQ8Fredrik Gustafsson, LedarnaMalou Rönnmark, JMW KommunikationJimmy Rodhelind, JungChristian Quarles, Nine Yards Brand ExperienceHåkan Jerner, Tre Kronor Media GroupJonas Dahlquist, StarcomSara Forssberg, OMD SwedenFrippe Stenberg, Vizeum SwedenVigor Sörman, SplayPer Söderpalm, TNS Sifo PR ResearchTobias Hedström, Opoint

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.