Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 16 augusti 2017, 08:43
Uppdaterad: 16 augusti 2017, 08:43
Årets juryensemble.
Här är juryn som ska utse årets effektivaste kommunikation.
Ämnen i artikeln:
100-wattarenLiksom tidigare år består juryn av 60 branschexperter från annonsörer, reklambyråer, mediebyråer och undersökningsföretag.
Tillsammans ska de granska bidragen som är med och tävlar om utmärkelserna i 2017 års upplaga av 100-wattaren.
Galan med tillhörande prisutdelning, som sedan 1990 arrangeras av Sveriges annonsörer, går av stapeln den 14 november i Stockholms stadshus.
I juryn som ska utse årets bästa kommunikationsinsatser ingår personer som Coops marknadschef Björn Larsson, Carats vd Nike Calrstoft, Novus vd Torbjörn Sjöström, Swedavias marknadsdirektör Linda Sjödin, samt Henrik Adenskog, account director på Åkestam Holst.
Några av förra årets vinnare var annonsörer som Adobe Nordic, Orio, Svenska Turistföreningen, Stockholms Stadsmission, Action Aid, Systembolaget, ICA, SAS och Comviq.
– Vi är oerhört stolta över årets jurysammansättning och hoppas juryn kommer få många bidrag att jobba med. Det görs fantastiskt mycket bra och kreativ kommunikation och det är viktigt att denna lyfts fram för att visa på de goda exemplen, inspirera och föra branschen framåt. 100-wattaren är unik och extra viktig då det behövs både kreativ höjd och bevisad stor effekt för att belönas som kommunikation som har fungerat av juryn, säger Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren, i en kommentar.
I samband med tillkännagivet av årets jurygrupp öppnar också inlämningen av årets tävlingsbidrag. Inlämningen kommer att vara öppen från och med i dag till och med samma till den 13 september.
Jurygrupp Konsument
Mats Dahlquist, Marknadsdirektör, Trygg-Hansa (ordförande)
Kristina Nyström, Head of Group Marketing, Stena Line
Johan Hallin, Marketing Director, Lindex
Jenny Reithner, Country Marketing Manager, Santa Maria
Marie Wollbeck, Creative Director/Partner, BAS
Julia Blomquist, Planner, F&B
Niklas Brodd, Creative Director, Lundberg & co
Marie Brander-Hestréus, Client Service Director & Market Lead, Mediacom
Håkan Jerner, CEO, Tre kronor
Lena Gilricht, Country Manager, Ipsos
Jurygrupp Företag
Linda Sjödin, Marknad- och kommunikationsdirektör, Swedavia (ordförande)
Niclas Wullt, Sales Director, Weber/S:t Gobain
Åse Holmberg, Kommunikation- och marknadsdirektör, Tele2
Magnus Aurell, Head of Brand, Nordea
Hugo Mann, Business Director, Ehrenstråhle DDB
Jörgen Olofsson, Creative Director/Partner, Amore
Ulrika Almquist, CEO, FamiljenPangea
Sofie Westerstrand, Partner/Insight Director, Scream
Nike Carlstoft, VD, Carat
Fredrik Öhrnfeldt, Strategy & Insight/Partner, Augur
Jurygrupp Internationellt
Linus Blom, Manager Brand & Insight, Lantmännen (ordförande)
Jesper Both, Marketing Manager, Unibet
Lisa Vejlo Degerman, Communication Manager, Circle K
Patrik Karlsson, Brand & Creative Lead, iZettle
Anette Brolin Berg, Client Director, Identity Works
Daniel Hegborn, Business Director & Strategist, PassionLab
Hans Sydow, Strateg, Graviz
Jenny Leeb, COO & Head of Client Service, Bizkit
Fredrik Lundgren, VD och Business Director, HowCom
Peter Callius, Affärsområdeschef Media, Kantar Sifo
Jurygrupp Ideellt
Henrik Lindroth, Marknadschef, Folkspel (ordförande)
Lina Karanikas, Fundraising Manager, WWF
Anna Moberg-Lindqvist, Kommunikatör, Södertörns Högskola
Marika Hjelm Siegwald, Kommunikations- och insamlingschef, Stockholms Stadsmission
Fredrika Doré, Design Director, Bold
Marcus Göransson, Senior Art Director, ANR BBDO
Petter Rudwall, Creative Director, Wenderfalck
Martin Hugosson, VD, Maxus
Linus Lord, Insight Director, Starcom
Torbjörn Sjöström, VD, Novus
Jurygrupp Långsiktigt
Björn Larsson, Chef Affärsområde Marknad, Coop (ordförande)
Patrik Nygren-Bonnier, Marknadschef, IKEA
Robert Forss, Marknadschef, Försvarsmakten
Sten Andersen, Chief Marketing & PR Officer, ATG
Anna Sjöberg, Projektledare, KING
Henrik Adenskog, Patent Director / Account Director, Åkestam Holst
Claes Kjellström, Copywriter, Le Bureau
Sara Forssberg, Business Director, OMD
Ebba Kilman, VD, Vizeum
Madeleine Thor, VD, IRM
Jurygrupp Årets Nytänk
Christina Ericsson, Chef ehandel och kundkontakt, Apotek Hjärtat
Louise Jacobsson, Online Creative Manager, Ellos
Jenny Engström, Kommunikationsansvarig, Svenska Turistföreningen STF
Thomas Ekman, VD, Cabonline
Martin Jon Adolfsson, Creative Director, Edelman Deportivo
Mia Berggren, Production Director, North Kingdom
Petter Brink, VP, Head of Design & Creative Production, CP+B Scandinavia
Frida Åberg, Chef Creative Studio och Insikt, Bonnier Magazines and Brands
Rickard Wiberg, Business Intelligence Director, Group M
Erik Berling, Senior Consultant, Demoskop
Mikaela Åkerman
Ämnen i artikeln:
100-wattaren