Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

David Orlic tar plats i juryn för Jernhusens eventtävling

Temat för årets tävling är hållbarhet och samhällsfrågor. Här är hela juryn.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Oktober 2017, 13:18
Uppdaterad: 31 Oktober 2017, 13:56

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Bild 1/2  

Årets Jernhusen Medias eventtävling ska kora varumärkena som är bäst inom områdena hållbarhet och samhällsfrågor.

Juryn för tävlingen har det här året handplockats med tanke på deras intresse för ett hållbart samhälle. Bland andra märks de två nya jurymedlemmarna David Orlic och Anders Lindén. Den förstnämnda är vice vd på Prime Weber Shandwick och återkommande föreläsare inom samhällsbyggande kommunikation.

– Fler och fler företag försöker driva samhällsfrågor, med väldigt varierande resultat. Det är viktigt att vi lyfter fram de goda exemplen som agerar långsiktigt och med trovärdighet. Att vinnarna visas upp på centralstationerna i Sveriges största städer är en möjlighet att nå långt utanför hållbarhets- och kommunikationsbranschen, säger David Orlic i en kommentar.

Anders Lindén är vd på Tango Brand Alliance:

– Samhällsansvar är en av de hetaste frågorna i alla våra företagskontakter. Det pratas mycket om syftesdriven reklam, men att vara ett syftesdrivet företag i grunden är en helt annan sak. Vi ser rätt många företag som faktiskt är det, men inte kommunicerar det, så jag hoppas de tar chansen nu, kommenterar han.

Jurygruppen ska bedöma parametrarna engagemang, kreativitet, interaktion, äkthet och upplevelsedesign.

Varumärken tävlar om en eventyta på omkring 130 kvm. Tre vinnare koras och alla får varsin yta under en veckas period på centralstationerna i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Tävlingen pågår fram till och med 30 november. Årets tre vinnare presenteras i januari 2018.

Se filmen för tävlingen nedan:

 

Här är årets jury:

David Orlic, vice vd och innovationschef på Prime.

Anders Lindén, vd på Tango Brand Alliance.

Arvid Axland, grundare av kommunikationsbyrån Pool.

Anders Klapp, creative director och filmare på Klapp.co.

Lotta Fogde, chef för kommunikation och hållbarhet på Jernhusen.

Ann Hermansson och Sara Hellsten, Jernhusen.

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.