Därför slutar Kalle Eliason som marknadschef för Tre

2017-06-19 13:38 Mikaela Åkerman  
Efter åtta år på Tre behöver marknadschefen Kalle Eliason något nytt att bita i, säger han till Dagens Media.

Efter åtta år på bolaget lämnar Kalle Eliason rollen som marknadschef för mobiloperatören Tre. ”Jag är klar och känner mig redo för nästa håriga utmaning”, säger han till Dagens Media.

Tidigare idag blev det officiellt att mobiloperatören Tre får en ny marknadschef efter sommaren. Viktoria Appelqvist, som närmast kommer från en roll som marknadschef på Stadium, tar över efter nuvarande marknadschefen Kalle Eliason i mitten av augusti.

För Dagens Media berättar Kalle Eliason att beslutet att lämna är något som har vuxit fram över tid.

– Det är inga konstigheter från mina sida. Jag har jobbat på Tre i åtta år och har under den tiden gjort allt och lite till. Jag har trivts, och trivs fortfarande jättebra, men de sista månaderna har jag känt att det börjar närma sig slutet på min resa här och den tiden är nu, säger han.

Rent tajmingmässigt menar han att det passar att lämna över facklan nu.

– Jag tycker att jag lämnar på ett bra ställe. Marknadsavdelningen fungerar väldigt bra och det ser bra ut även framåt. Vi gör väldigt bra marknadsföring. Jag känner mig stolt över att lämna i det här ögonblicket.

Vad ska du göra nu?

– Först vill jag ha en bra sommar med familj och barn. Sedan ska jag ta mig en rejäl funderare kring mitt nästa steg. Förmodligen kommer det att handla om marknadsföring, det är det jag vill och kan.

Har du något drömuppdrag?

– Det skulle vara ett intressant marknadsföringsuppdrag, gärna med en hårig utmaning på ett bolag i en konkurrensutsatt bransch. Där tror jag att jag gör mig som bäst.

Mikaela Åkerman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt