Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Därför slutar Kalle Eliason som marknadschef för Tre

Publicerad: 19 Juni 2017, 11:38
Uppdaterad: 19 Juni 2017, 11:40

Efter åtta år på Tre behöver marknadschefen Kalle Eliason något nytt att bita i, säger han till Dagens Media.

Efter åtta år på bolaget lämnar Kalle Eliason rollen som marknadschef för mobiloperatören Tre. ”Jag är klar och känner mig redo för nästa håriga utmaning”, säger han till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Tre

Tidigare idag blev det officiellt att mobiloperatören Tre får en ny marknadschef efter sommaren. Viktoria Appelqvist, som närmast kommer från en roll som marknadschef på Stadium, tar över efter nuvarande marknadschefen Kalle Eliason i mitten av augusti.

För Dagens Media berättar Kalle Eliason att beslutet att lämna är något som har vuxit fram över tid.

– Det är inga konstigheter från mina sida. Jag har jobbat på Tre i åtta år och har under den tiden gjort allt och lite till. Jag har trivts, och trivs fortfarande jättebra, men de sista månaderna har jag känt att det börjar närma sig slutet på min resa här och den tiden är nu, säger han.

Rent tajmingmässigt menar han att det passar att lämna över facklan nu.

– Jag tycker att jag lämnar på ett bra ställe. Marknadsavdelningen fungerar väldigt bra och det ser bra ut även framåt. Vi gör väldigt bra marknadsföring. Jag känner mig stolt över att lämna i det här ögonblicket.

Vad ska du göra nu?

– Först vill jag ha en bra sommar med familj och barn. Sedan ska jag ta mig en rejäl funderare kring mitt nästa steg. Förmodligen kommer det att handla om marknadsföring, det är det jag vill och kan.

Har du något drömuppdrag?

– Det skulle vara ett intressant marknadsföringsuppdrag, gärna med en hårig utmaning på ett bolag i en konkurrensutsatt bransch. Där tror jag att jag gör mig som bäst.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tre

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.