Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Daisy Grace satsar på redaktion

Publicerad: 23 Augusti 2017, 09:06
Uppdaterad: 24 Augusti 2017, 06:29

Daisy Grace gör redaktionell rekryteringsoffensiv.

I november lanserar Daisy Grace sin e-handelssajt, som kommer att vara uppyggd kring olika typer av redaktionellt innehåll. Nu genomförs flera rekryteringar inför satsningen.


Ämnen i artikeln:

Daisy GracePerfect Day

Mode- och skönhetsbolaget Daisy Grace är skapat av syskonparet Hannah Widell och Amanda Schulman. Från att ursprungligen ha varit ett klädmärke, har verksamheten vuxit till att idag även omfatta ett antal skönhetssalonger i Stockholm.

I höst lanserar bolaget som utlovat dessutom en e-handelssajt med tillhörande e-magasin.

Sajten, som går live i november, kommer att ha en redaktionell kärna med poddar, rörligt innehåll samt ett digitalt magasin. Som ett led i den redaktionella satsningen rekryteras nu flera nya medarbetare till företaget.

Emma Unckel, som idag är skönhetsredaktör på Elle, blir redaktionens skönhets- och modechef och kommer även att ingå i ledningsgruppen. Karolina Lindqvist, även hon från Elle, blir ny redaktör tillsammans med Gustav Broström, för närvarande groomingredaktör på Café.

Samtliga gör sin första dag på Daisy Grace den 4 september.

I samma veva kompletteras också marknadsteamet, som leds av den nyligen rekryterade marknadschefen Camilla Åstrand, av Michaela Hamilton från Perfect Day, som blir social media-ansvarig, samt Charlotte Terling, som går in som ny projektansvarig.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Daisy GracePerfect Day

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.