Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Cube värvar från Discovery Networks

Publicerad: 5 Oktober 2017, 12:44
Uppdaterad: 5 Oktober 2017, 12:46

Linn Muhr.

Linn Muhr lämnar Discovery Networks för influencer marketing-bolaget Cube. I rollen som broadcastchef ska hon bland annat leda bolagets Youtube-satsning.


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksCubeYoutube

Linn Muhr har mångårig erfarenhet från tv-branschen och en referenslista med uppdrag främst inom innehåll, projektledning, affärs- och produktutveckling och även som exekutiv producent.

Hennes senaste projekt var som som ansvarig för lanseringen av Discovery Networks streamingtjänst "Dplay" samt lokal produktägare av tjänsten. Innan dess har Linn Muhr även producerat innehåll och livesändningar för bland annat Melodifestivalen och Allsång på Skansen för SVT Play.

Nu väljer hon att lämna Discovery Networks och istället tillträda som broadcastchef hos influencer marketing-bolaget Cube. I sin nya roll kommer hon att leda Cubes Youtube-satsning, men också vara en intern och extern resurs när det kommer till innehållsproduktion, allt från rörligt till podcast.

I ett pressmeddelande förklarar Linn Muhr att hon länge har velat skrota det som kallas "programavdelning" och istället skapa en renodlad "innehållsavdelning".

– Rörligt innehåll är så mycket mer än 22 eller 44 minuter klockan åtta på Kanal 5. Rörligt innehåll konsumeras idag i högre utsträckning på andra plattformar och där är Cube idag med en ambition att hjälpa sina annonsörer att skapa ett innehåll som engagerar tittarna oavsett om det är på Youtube, Instagram Stories, Snapchat eller en playtjänst. Cube har förstått att affären handlar om att bygga relationer, och det starkaste vi har är våra profilers relationer till sina följare. Vi skapar förutsättningar för varumärken att synas och bli en naturlig del av profilernas universum, och därmed skapar också annonsörernas sin egen relation till målgruppen, säger hon.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev