Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Marknadsföring

Cube och United Screens i nytt samarbete

Cube och United Screens inleder samarbete.

Influencerbolagen Cube och United Screens tar hjälp av varandra för att stärka erbjudandet mot kreatörerna.


Publicerad 2018-06-13 07:43

Ämnen i artikeln:

Cube

Dela artikeln:

I samarbetet kommer Cube och dotterbolaget Revrelations komplettera United Screens erbjudande genom tillgång till en teknisk plattform för blogg och affiliate.

Samtidigt kommer United Screens erbjuda Cubes kreatörer möjligheten att öka sina online video-intäkter genom att ansluta till United Screens premiumnätverk på Youtube.

– Vi vill kunna leverera en helhetslösning till våra kreatörer - både Cube och United Screens har insikten att vi inte kan vara bäst på allt. Då gäller det att hitta rätt partners som har en liknande värdegrund. Cube och United Screens kompletterar varandra oerhört bra och har många lyckade samarbeten i ryggen, säger Olof Lindblom, vd på Cube, i ett pressmeddelande.

Malte Andreasson, vd och grundare, United Screens:

– Vi tror att United Screens och Cubes samarbete är en stor möjlighet för kreatörer. Vi ser fram emot att genom respektive nätverks tekniska plattformar erbjuda de kreatörer vi arbetar med att utöka sin närvaro online. Därmed kan vi även komplettera våra erbjudanden mot kunder, vilket vi tycker är en spännande utveckling för kreatörerna samt United Screens och Cube.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.