Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Content to go är ny marknadsplats för innehåll

Publicerad: 22 November 2016, 09:06
Uppdaterad: 22 November 2016, 14:47

Influencers of Sweden och Tailsweep är först ut att ansluta sig till nya Content to Go.


Ämnen i artikeln:

TailsweepInfluencers of Sweden

Idag lanseras Content to Go, en ny marknadsplats för innehåll där innehållsproducenterna är influencers.

Först ut att ansluta sig är branschorganisationen Influencers of Sweden, som idag har drygt 1 200 medlemmar, och Bonnierägda Tailsweep med 300 influencers i sitt nätverk.

Initiativtagare och grundare är Bulls Press, en internationell medieagentur med bas i Stockholm som varit verksam sedan 1929.

Tanken är att Content to Go ska fungera som ett Air BnB för innehåll.

– Content to Go är fött ur insikten att det kunderna idag vill ha är snabbt, lättillgängligt och relevant innehåll, givetvis med en bra relation till influencern. I och med att både Influencers of Sweden och Tailsweep har anslutit sig, har vi redan en enorm mängd material i nätverket. Ambitionen är att vara en kontrollerad marknadsplats för innehåll med bra villkor, och stå på kreatörens sida, säger Anna Rosmalm, affärsutvecklingschef på Content to Go, till Dagens Media.

Förhoppningen är att fler nätverk ska ansluta sig.

– I och med att innehåll konsumeras så snabbt idag måste det även kunna producerats snabbt. Content to Go tillhandahåller innehåll som skapas av influencers, vilket kommer vara ett sätt för varumärken att öka sin publiceringsfrekevens i alla digitala kanaler. Dessutom blir det även möjligt att etablera nya samarbeten genom alla de profiler som ingår i nätverken, fortsätter Anna Rosmalm.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev