Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Clear Channel lanserar stor digital yta på Södermalm

Reklamytan vid Medborgarplatsen i Stockholm är Clear Channels största nya hittills i år.

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Maj 2018, 08:39
Uppdaterad: 04 Maj 2018, 13:59

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Clear Channel fortsätter att investera i sitt digitala erbjudande. En ny stor digital reklamtavla har placerats vid Medborgarplatsen och syns på husfasaden upp mot Götgatsbacken.

Clear Channel uppskattar att skylten har runt 200 000 förbigående i veckan, vilket motsvarar flödet vid både Stureplan och Hötorget.

Den nya reklamskyltens yta är över 30 kvadratmeter stor och bland de första annonsörerna var Fox och SF Bio, som gjorde kampanjer för nya långfilmer. Reklamskylten kommer att ingå i Clear Channels Play Spectacular-serie.

– Det kommer vara en del av vår Spectacular-produkt, som vi också har på infarter och stora knytpunker i tunnelbanan och andra utvalda platser. Men vi lanserade en programmatic-tjänst i höstas som gör att man kan köpa enskilda annonsplatser också, säger Ola Klingeborg till Dagens Media och fortsätter:

– Så den kan köpas separat på enskild tid, under en kväll exempelvis. Jag tror de flesta kommer köpa det som en del av Spectacular-produkten men möjlighet finns att köpa den separat.

Har det blivit en trend med stora annonsytor utomhus?

– Fortfarande är det så att Stockholm och Sverige är ganska restriktiva jämfört med den internationella arenan. Så när man väl får till en sådan här annonsyta blir man extra glad. Trenden är väl snarare att vi konverterar gamla klassiska billboards till digitala billboards. Då storsatsar vi på att göra dem riktigt fina. Samma sak gäller för exempelvis tunnelbanan och nya citybanan. Vi ser det som en bra arena för varumärkesbyggande. 

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.