Gå direkt till textinnehållet

Christian Dahlborg blir ny marknadschef på Elon

Christian Dahlborg.

Christian Dahlborg har rekryterats som ny marknadschef på Elon och lämnar därmed sin roll som vd på Bonnierägda contentbyrån Brand Publishing.

Elons nya marknadschef Christian Dahlborg har en lång bakgrund både inom det nordiska medielandskapet och inom detaljhandeln.

De senaste tre åren har han varit vd på Bonnierägda contentbyrån Brand Publishing och dessförinnan arbetade han under några år som försäljningschef på Pricerunner.

Under sina år på mediebyrån Zenithmedia har Christian Dahlborg haft ett flertal roller, bland dem vd för det svenska bolaget och strategichef och kundansvarig för Electrolux-koncernen i Sverige och Norra Europa.

– Christian har en gedigen erfarenhet och ett strategiskt tänkande som gör att han kommer att bli en stark tillgång för vår organisation. Vi står inför en period då vi som koncern kommer att möta många nya utmaningar och att ha med sig en nyckelperson med Christians erfarenhet, inte minst från nordiska samarbeten, känns mycket bra, säger Elons Groups vd Stefan Lebrot i ett pressmeddelande.

Christian Dahlborg:

– Det ska bli väldigt roligt att få vara en del av vidareutvecklingen av Elon och att få möjlighet att bygga vidare och utveckla Elon-varumärket och de utmaningar som Elon Group och hela detaljhandeln står inför när det gäller digitaliseringen och transaktionen mellan våra fysiska butiker och digitala.

Christian Dahlborg tillträdde sin tjänst i mitten av juni, leder marknads- och e-handelsavdelningen och ingår i Elon Groups ledningsgrupp.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-06-27 11.17Uppdaterad 2018-06-27 11.22

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: