Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Marknadsföring

Chefsbyte på Jernhusen Media

Publicerad: 14 December 2015, 15:12
Uppdaterad: 14 December 2015, 15:31

Tomas Nodbrink tar över Jernhusen Media när Nina Cronehag lämnar.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Det har gått fem år sedan Nina Cronehag startade Jernhusen Media, som är en del av Jernhusen som äger alla svenska tågstationer och dess annonsytor. Nu lämnar hon bolaget för att gå till förlaget Liber.

I stället tar Tomas Nodbrink, som haft rollen tillförordnad chef det senaste året, över. Han har en bakgrund hos Bonnier, Meter Television och Hachette samt på flera reklam- och designbyråer.

– Det är jätteroligt att jag har fått förtroendet att fortsätta. Jag har varit med sedan starten och haft en rad olika roller. Nu är vi inne i en jättespännande fas, vi vann nyligen Trafikverkets upphandling som vi nu ska rulla ut. Det är en jättemöjlighet för oss att stärka våra erbjudanden. Vi har också valt att ta hem vår Eurosize-serie efter att ha haft ett avtal med Clear Channel. Nu ska vi göra det själva, säger Tomas Nodbrink till Dagens Media.

Samtidigt rekryterar Jernhusen en ny KAM-säljare till Stockholm i Jimmy Svensson. Han kommer närmast från Göteborgs-Posten där han har haft samma tjänst de senaste två åren. Han har tidigare jobbat på JcDecaux och IDG.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.