Camilla Åstrand ny marknadschef på Daisy Grace

Camilla Åstrand, ny marknads- och kommunikationschef för Daisy Grace

Hallå där Camilla Åstrand, Global Brand Manager på Gant, som rekryterats till rollen som marknads- och kommunikationschef för Daisy Grace.

Varför nappade du på erbjudandet?

– Jag drivs av att vara med där det händer. Idag har jag en spännande roll på Gant där jag haft en oerhört givande karriärsutveckling, men jag har insett senaste året att jag behöver sitta med vid beslutsbordet för att behålla och utveckla mitt driv. Det handlade mycket om timing, precis när jag fått den självinsikten så kom det här erbjudandet om att blir marknads-och kommunikationschef samt även sitta i ledningsgruppen med entreprenörer jag dagligen inspireras av.

Vad ser du fram emot att göra i din nya roll?

– Att få vara med och utveckla Daisy Grace, som Hannah och Amanda skapat genom sitt enorma entreprenörsdriv. Konceptet ska nu utvecklas, matchas och paketeras mot kundens drömmar, behov och beteende på ett sätt som känns relevant för dem, men som också överträffar deras förväntningar. Jag älskar service och tycker att marknadsföring och kommunikation är ett oerhört effektivt sätt att ge just service. Målet är såklart att vår kundkommunikation ska sätta ett exempel för framtiden kommunikation, men så sätter jag också alltid ribban oerhört högt.

Vad kommer vara den största utmaningen?

– Att fokusera, låt oss kalla det att hitta hjärtat i varumärket, och ladda det med rätt värderingar. Vi har alla det storslagna målet i sikte, men för att nå dit behöver vi fokusera och prioritera. Är det något jag lärt mig under mina senaste år på Gant är det just detta, för att kunna göra nya saker måste man också sluta göra andra saker.

Kommer du att fortsätta driva din beauty-podd på Styleby?

– En fördel med det nya jobbet är att mitt profilskap blir en naturlig del av mitt jobb och ses som meriterande. Att jag driver en podcast, haft bloggar, jobbat som redaktör och har en stark following på sociala medier kommer ju bara kunna bidra positivt till det livsstilsuniversum vi ska bygga. Jag tycker att det är en bra och modern syn på sina anställda, att det bara är bra om de är sina egna varumärken så länge det bidrar positivt till den business vi driver. I höst kommer jag definitivt bidra med innehåll till Daisy Grace, sen om det blir podcast, rörligt eller skriftligt får vi se.

Alex Hartelius

Publicerad 2017-05-11 06.00Uppdaterad 2017-05-11 14.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: