Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Calle Schulman startar byrå

Publicerad: 19 april 2017, 13:07
Uppdaterad: 28 augusti 2017, 10:12

Trion bakom nystartade Good Enough Media.

Medieprofilen Calle Schulman startar tillsammans med Erika Heizinger och Amaury de Poret den plattformsoberoende byrån Good Enough Media. ”Vi har sett ett klassiskt hål att fylla”, säger byråns medgrundare Calle Schulman till Dagens Media.


Arbetet med den nya byrån har mjukstartat under våren, men kommer enligt Calle Schulman att vara i full gång till efter sommaren.

Tillsammans med format- och konceptutvecklaren Erika Heizinger, samt Amaury de Poret, managing partner på investeringsrådgivaren Naccess Partners, ligger han bakom byrån som fått namnet Good Enough Media.

Den nya byrån ska ta fram idéer och koncept, samt producera innehåll, för ”alla till buds stående plattformar".

”Det handlar om allt från rena produktfilmer och innehåll till sociala medier till fullfjädrade reklamfilmer", lyder det i ett pressmeddelande, där det också framgår att byrån redan inlett ett samarbete med Ford om ett antal filmer för bilföretagets online-plattformar.

– Vi startar Good Enough Media för att vi sett ett klassiskt hål att fylla. Jag vill inte säga att alla andra är dåliga. Men vi tror att våra olika egenskaper och våra olika specialkunskaper är svårmatchad i byrå-världen idag, säger Calle Schulman till Dagens Media.

Good Enough Medias rådgivningsstyrelse har en något annorlunda konstellation. Den består nämlingen av en tolvåring, en fjortonåring, en artonåring och en tjugoåring utöver de mer rutinerade medlemmarna.

– Idén med att ta in ungdomar kom en kväll när vi åt middag hemma hos Erika och hennes fjortonåriga dotter Nova kom förbi köket. Vi pratade och hon satt inne på sjukt många svar i fråga om hur hon konsumerar innehåll och hur hon tar till sig kommersiella budskap, säger Calle Schulman.

Framöver planerar Good Enough Media att anställa ytterligare personer för bland annat projektledning, foto och redigering.

Hur ser drömuppdraget ut?

– Drömuppdraget har vi redan fått! Vi återkommer med en riktig kanon-nyhet i september, säger Calle Schulman.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.