Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Byrån Jubel ska hjälpa svenska artister

Publicerad: 12 April 2016, 08:43
Uppdaterad: 12 April 2016, 11:40

Kontaktnät från Universal Music ligger till grund för Erik Ohlssons nya byrå: ”Musikbranschen kan vara ganska sträng om man inte kan vägarna in”.


Den nya musikbyrån, Jubel, har skapats i syfte att hitta kreativa samarbeten mellan varumärken och svenska artister, bland annat stjärnor som Zara Larsson och Miriam Bryant.

– Förut var det ganska tabubelagt för många svenska artister att synas bland varumärken. Men de senaste åren har det där tvärvänt, nu har det blivit en viktig punkt i deras karriärer, säger Erik Ohlsson till Dagens Media.

Tack vare Erik Ohlssons tidigare roll som chef för musik och varumärken på Universal Music har byrån lyckats få en bra start vad gäller samarbetspartners.

– Musikbranschen kan vara ganska sträng om man inte kan vägarna in. Vi satte igång på riktigt i februari och har redan hunnit göra tre större grejer. Bland annat ett samarbete med Miriam Bryant och MTR Express som lanseras imorgon.

MTR:s satsning "Ticket to love" har tidigare frontats av Hanapee och är en tv-serie som går i kärlekens tecken.

I de nya filmerna får tittarna bland annat se Miriam Bryant tillsammans med Johan Rabeus.

Miriam Bryant kommer försent till en konsert på Debaser Medis i Stockholm på grund av ett försenat tåg. Men vaknar sedan upp på ett av MTR Express tåg och inser att det bara var en mardröm.

Reklamsatsningens syfte är att öka människors kännedom om hur de ska boka MTR Express resor.

Idag samarbetar Jubel med managementbolagen Core Talent (André Myhrer, Charlotte Kalla, Susanna Kallur, m.fl.) och på musiksidan Albot & Albot, Ten (Zara Larsson, Icona Pop, Elliphant mfl) och Mr Radar (Miriam Bryant, Rebecca & Fiona mfl.)

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.