Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

BT utlovar kvalitetssäkring för influencersamarbeten

Publicerad: 7 mars 2017, 08:16
Uppdaterad: 7 mars 2017, 08:21

För att säkra att annonsörer blir nöjda med influencer-samarbeten utlovar Bonnier Tidskrifter och Tailsweep en kvalitetssäkring och en "100 % nöjd-kund-garanti".


Caroline Ensér som är influencerchef på Bonnier Tidskrifter säger att det finns en efterfrågan från annonsörer att kunna känna sig trygg när de samarbetar med influencers. Därför har man tagit fram en slags kvalitetssäkring.

– Vi säkerställer att våra influencers är seriösa aktörer och inte har något "gammalt groll i bagaget" genom en gedigen bakgrundscheck. Vi jobbar även mycket med matchningen mellan kund, kampanj och influencer för att uppnå bästa möjliga resultat, säger hon i ett pressmeddelande.

Förutom bakgrundscheck så ska Bonnier Tidskrifter se till att influencers inte samarbetar med konkurrerande varumärken inom en viss tid. De kommer även se till att avtal följs och att annonsörerna får godkänna innan publicering.

Bonnier Tidskrifter lovar även att svara sina kunder inom en timme, oavsett tid på dygnet – en så kallad "100 % nöjd-kund-garanti".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News