Gå direkt till textinnehållet

"Bra timing med Metro Nordics vd i Heta stolen"

Hallå där Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer och arrangör för Stockholm Media Week 2017!

Imorgon går Stockholm Media Week av stapeln för 13:e året i rad. Årets team är motsättningar; hur trender ständigt matchas med lika snabbt löpande mottrender. Hur man man äta kakan och samtidigt ha den kvar?

Vad kan vi vänta oss av Stockholm Media Week 2017?

- Först och främst att vi samlar hela klassen med stora som små mediebyråer och massor annonsörer. Det kommer diskuteras varumärke, performancebitar och mätfrågor. Vi kommer även presentera Sveriges första fraudmätning på stora svenska mediehus.

Ni arrangerar Stockholm Media Week för 13:e året i rad. Har ni några nyheter i år?

- Stockholm Media Weeks koncept som en mötesplats för att diskutera och debattera är densamma. Däremot har vi i år en vernissage för nominerade bidrag till Årets Kampanj, som kommer presenteras under onsdagen. Dessutom delar vi i år ut ett specialpris!

Vad ser du som årets höjdpunkter på Stockholm Media Week?

- På torsdag kommer Thomas Mattson spå vilka trender vi kan vänta oss framöver, vilket jag tror kommer bli väldigt intressant. Imorgon har vi även Metro Nordics vd Mikael König som sitter i "Hela stolen", vilket med tanke på vad som hände på Metros redaktion igår kom att bli väldigt bra timing.

Varför ska man komma till Stockholm Media Week 2017?

- Jag ser två skäl. Dels är det en riktig klassträff, där man kan träffa alla man i vanliga fall inte hinner träffa. Utöver det är vi väldigt ambitiösa gällande både innehåll och underhållning. På efterfesten på Café Opera kommer det bli ett ordentligt "hej och hå"!

Stockholm Media Week 2017 arrangeras av Sveriges Mediebyråer på Chinateatern 17-18 maj.

 

Johanna Söderlund

Publicerad 2017-05-16 13.25Uppdaterad 2017-05-16 13.45

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: