Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Bonnier Tidskrifter lanserar Instagram Stories-format för annonsörer

Publicerad: 2 Mars 2017, 07:49
Uppdaterad: 2 Mars 2017, 10:09

Genom annonsformatet "Instagram Native Stories" ska Bonnier Tidskrifters kunder kunna skapa nära och interaktiva relationer med Bonnier Tidskrifters följare.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterInstagram

Bonnier Tidskrifter lanserar det nya annonsformatet "Instagram Native Stories".

Annonslösningen kan köpas enskilt eller som komplement till exempelvis nativeartiklar, nativevideos eller influencersamarbeten.

Tanken är att formatet ska ge ett nära aktuellt berättande med en kul twist.

– Här kan våra kunder vara säkra på att målgruppen som väljer att se på våra videos och bilder i storyn till 100 procent tar del av budskapet, säger Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter, i ett pressmeddelande.

Med "Instagram Native Stories" kan annonsören skapa och publicera nativelivesändningar, eller korta nativevideos och nativebilder som ligger publicerade under varumärkets Instagram Stories-kanal i 24 timmar.

Som verifierad publicist kan Bonnier Tidskrifter även länka vidare till nativeartiklar eller andra destinationer man vill rekommendera besökaren, direkt i formatet.

– Vi märker att Instagram Stories är en starkt växande mediekanal för våra följare. Självklart vill vi erbjuda såväl våra kunder som följare ett nytt spännande nativekoncept även här, där våra följare är oerhört nära våra varumärken, säger Frida Boisen.

Det var i början av året som Bonnier Tidskrifter meddelade att bolaget förvärvar Tailsweep som ett steg i sin digitala satsning på influcencers och sociala medier. I och med att bolagens stall av influencers slogs samman skapades ett influencernätverk med 250 profiler.

Det nya formatet "Instagram Native Stories" lanseras under mars och produceras av Bonnier Tidskrifter Creative Studio. Först ut att testa det nya formatet blir Sköna Hem med 122 000 följare och Styleby med drygt 53 000 följare i respektive Instagramkanal.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev