Bonnier News Brand Studio i storsatsning

Contentbyrån startar tre nya avdelningar.

Under de senaste året har Bonnier News innovationsavdelning expanderat från 20 till 38 anställda.

– Vår målsättning är glasklar. Vi ska bli bäst i världen på kommersiell storytelling, säger Anna Arvidsson, chef för Bonnier News Brand Studio.

Efter förra årets förstärkning växer nu Bonnier News Brand Studio ytterligare och bygger samtidigt tre nya avdelningar. Sales, Storytelling och Story Production är tre nya avdelningar och som nu också får tre nya chefer.

Tomas Käll har hängt med sedan starten 2013. Han tillträder nu rollens som head of sales.

– Att få vara med och bygga framtidens säljare och samtidigt skapa unika prisvinnande koncept som stärker våra publicisters produkter och ger kunderna effekt… det är ett drömjobb, säger Tomas Käll i en kommentar.

Den andra nya avdelningen, Storytelling, ska färmst fokusera på pr, design och kreativitet. Chef för avdelningen blir Aftonbladet och Mittmedias tidigare tv-chef Nicklas Hermansson.

– Storytelling-teamet har redan några av Sveriges bästa kreatörer och designers. Men det är bara början. Nu ska vi rekrytera och bygga framtidens stjärnor, säger han i ett pressmeddelande.

Tredje avdelningen Story Production ska arbeta för att utveckla Bonnier News Brand Studios affär.

– Vårt uppdrag är att leverera analyser i världsklass för att hjälpa kunderna att utveckla sina affärer. Det ser jag verkligen fram emot, säger Caroline Swärd, som tidigare varit native-specialist på DI, DN och Bonnier News Brand Studio, och som nu träder in i rollen som chef för Story Production.

Publicerad 2018-01-25 09.55Uppdaterad 2018-01-25 10.04

Ämnen i artikeln: