Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Bonnier Magazines & Brands samarbetar med nystartat säljbolag

Publicerad: 8 Maj 2018, 11:31
Uppdaterad: 8 Maj 2018, 12:05

Fr. vänster: Gustaf Fredblad och Fredrik Guste på Wake up media.

Det nystartade säljbolaget Wake Up Media kommer att inrikta sig på att erbjuda displayannonsering hos starka varumärken och i bra annonsmiljöer. Bonnier Magazines & Brands blir företagets första samarbetspartner och uppdragsgivare.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines Brands

Fredrik Guste, tidigare Widespace och försäljningschef på Bonnier Ad Network, startar nu säljbolaget Wake Up Media Group tillsammans med Gustaf Fredblad, tidigare Nyheter24 och Bonnier Ad Network.

Första samarbetspartner blir Bonnier magazines & brands.

– Målgrupperna och kontexten som finns hos Bonnier magazines & brands siter är mycket värdefulla och passar perfekt in i den displaypaketering som Wake up media group kommer att arbeta med, säger Fredrik Guste, vd på Wake Up Media Group, i pressmeddelandet.

Samarbetet med Bonnier Magazines & Brands innebär att Wake Up Media erbjuder digitala displayprodukter som kombinerar räckvidd med kontext. På så sätt är tanken att annonsörer ska få ut maximal effekt av sina kampanjer.

– För att ta nästa steg i vår försäljning så förstärker vi nu med spetskompetens inom displayannonsering. Fredrik Guste och hans säljteam är bäst i Sverige på display och kommer att hjälpa de kunder som vill ha den optimala displaykampanjen i våra effektiva och omtyckta kanaler, oavsett om man vill köpa direkt I/O eller programmatiskt. WakeUp Media har både kompetensen och nätverket vilket gör dem till en långsiktig partner för oss, säger Andreas Sandin, vp sales på Bonnier Magazines & Brands, i pressmeddelandet.

Christopher Karlsson

christopher.karlsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines Brands

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev