Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Beyoncé prisas: "Mer än en sång, det är ett manifest"

Publicerad: 11 Maj 2017, 04:47
Uppdaterad: 11 Maj 2017, 07:29

Bild 1/5  323 kampanjer prisades i natt på Cipriani Hall i New York, på reklamtävlingen "The one Show". Foto: Janne Næss

THE ONE SHOW, NEW YORK. För första gången delades pris ut i kategorin Cultural Driver.


Ämnen i artikeln:

The One Show

Det nya priset delades ut under galan på Cipriani i New York i natt. Tanken är att "belöna kommunikation som haft en avgörande påverkan på samtida populärkultur".

Guldet i kategorin går till Beyoncé och byrån Prettybird – för ”Formation”, från albumet Lemonade. 

– Finns det något bättre sätt att sparka igång Cultural Driver Award än med en av de mest inflytelserika underhållarna i den här generationen, säger Kevin Swanepoel, vd för The one club, och fortsätter: 

– Beyoncés ”Formation” är mer än en sång eller musikvideo, det är ett manifest.

Silver går till kampanjen "Boost your Voice", singerad 180LA, där Boost-butiker gjordes om till vallokaler inför presidentvalet i höstas.

Årets The one show är den 44:e i ordningen.

Här är samtliga onsdagens pristagare i The one show.

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

The One Show

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.