Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 11 Maj 2017, 04:47
Uppdaterad: 11 Maj 2017, 07:29
Bild 1/5 323 kampanjer prisades i natt på Cipriani Hall i New York, på reklamtävlingen "The one Show". Foto: Janne Næss
THE ONE SHOW, NEW YORK. För första gången delades pris ut i kategorin Cultural Driver.
Ämnen i artikeln:
The One ShowDet nya priset delades ut under galan på Cipriani i New York i natt. Tanken är att "belöna kommunikation som haft en avgörande påverkan på samtida populärkultur".
Guldet i kategorin går till Beyoncé och byrån Prettybird – för ”Formation”, från albumet Lemonade.
– Finns det något bättre sätt att sparka igång Cultural Driver Award än med en av de mest inflytelserika underhållarna i den här generationen, säger Kevin Swanepoel, vd för The one club, och fortsätter:
– Beyoncés ”Formation” är mer än en sång eller musikvideo, det är ett manifest.
Silver går till kampanjen "Boost your Voice", singerad 180LA, där Boost-butiker gjordes om till vallokaler inför presidentvalet i höstas.
Årets The one show är den 44:e i ordningen.
Här är samtliga onsdagens pristagare i The one show.
Niclas Rislund
Ämnen i artikeln:
The One Show