Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Betsson värvar Svenska Spels marknadsdirektör

Peter Zäll blir bettingbolagets nya strategichef.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 19 April 2018, 12:04
Uppdaterad: 19 April 2018, 12:24

Ämnen i artikeln:

Betsson

Peter Zäll byter Svenska Spel mot Betsson.

Peter Zäll har under sin karriär haft en rad med chefspositioner inom retail och marknadsföring, och har arbetet med varumärket som Nike och NK. Senast kommer han från rollen som marknadsdirektör på Svenska Spel, i vilken han ansvarat för delarna produkt, marknadskommunikation och analys.

Nu byter Zäll Svenska Spel mot bettingbolaget Bettson, och rollen som marknadsdirektör mot strategichef.

– Det ska bli otroligt spännande att börja jobba på Betsson, framförallt i dessa intressanta tider. Jag ser stora möjligheter i deras varumärkesportfölj och ser fram emot att arbeta med teamet för att förfina framtidsstrategin, säger Peter Zäll, i en kommentar.

Hans huvudsakliga uppgift på Betsson blir att ansvara för bolagets svenska marknad. Han kommer att arbeta från Betssons huvudkontor på Malta.

Peter Zäll börjar på Betsson den 1 maj.

Ämnen i artikeln:

Betsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.