Betsson värvar Svenska Spels marknadsdirektör

Peter Zäll byter Svenska Spel mot Betsson.

Peter Zäll blir bettingbolagets nya strategichef.

Peter Zäll har under sin karriär haft en rad med chefspositioner inom retail och marknadsföring, och har arbetet med varumärket som Nike och NK. Senast kommer han från rollen som marknadsdirektör på Svenska Spel, i vilken han ansvarat för delarna produkt, marknadskommunikation och analys.

Nu byter Zäll Svenska Spel mot bettingbolaget Bettson, och rollen som marknadsdirektör mot strategichef.

– Det ska bli otroligt spännande att börja jobba på Betsson, framförallt i dessa intressanta tider. Jag ser stora möjligheter i deras varumärkesportfölj och ser fram emot att arbeta med teamet för att förfina framtidsstrategin, säger Peter Zäll, i en kommentar.

Hans huvudsakliga uppgift på Betsson blir att ansvara för bolagets svenska marknad. Han kommer att arbeta från Betssons huvudkontor på Malta.

Peter Zäll börjar på Betsson den 1 maj.

Publicerad 2018-04-19 12.04Uppdaterad 2018-04-19 12.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: