Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Betsafe sponsrar Conor McGregor

När boxaren blir speljättens varumärkesambassadör får kunderna komma närmare UFC-stjärnan genom exklusivt innehåll.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 11 Augusti 2017, 11:24
Uppdaterad: 11 Augusti 2017, 11:28

Ämnen i artikeln:

Betsafevarumärkesstrategi

Conor McGregor. Foto: Betsafe

I slutet av augusti är det dags för den omtalade boxningsmatchen mellan Conor McGregor och Floyd Mayweather. Nu står det klart att den irlänska fightern Conor McGregor blir Betsafes varumärkesambassadör, skriver Betsafe i ett pressmeddelade.

Som en del av det ger Betsafe oddsen 49 gånger pengarna om McGregor vinner. Detta trots att Floyd Mayweather vunnit de senaste 49 matcherna. Alla Betsafs kunder som spelar på matchen är också med och tävlar om en resa till Las Vegas med Betsafe i McGregors privatjet ”Notorious Airways".

– Jag är glad över att kunna meddela att jag samarbetar med Betsafe. Det är en stor ära för mig att vara ambassadör för detta fantastiska varumärke. Även om riktiga spelare vet när oddsen talar emot dem, så vet vi också att passion övervinner oddsen, kommenterar Conor McGregor.

Betsafe kommer att sponsra Conor McGregor de närmaste 18 månaderna på den europeiska marknaden. Med sponsorskapet vill Betsafe föra kunder närmare UFC-stjärnan genom att skapa exklusivt innehåll med stjärnan tillsammans med Macgregor-sajten "The Mac Life".

Nicola Fitton är vd på Betsafe:

– Vi är stolta över att kunna utannonsera vårt nya partnerskap med Conor McGregor. Conor är en av världens största idrottare idag, känd för sin extrema talang, arbetsetik och personlighet. Detta är värderingar som vi speglar varje dag på Betsafe. Vi tror starkt att passion alltid övervinner oddsen, och det finns ingen sportstjärna i världen idag som inspirerar och förkroppsligar passion lika mycket som Conor. Det är ett stort nöje att vara en del av Team McGregor, och vi ser mycket fram emot att vara i hans ringhörna under de närmaste 18 månaderna, kommenterar han.

Ämnen i artikeln:

Betsafevarumärkesstrategi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.