Bella Goldman ny kommunikationschef på Lidl

Bella Goldman får en nyinrättad tjänst på Lidl.

Kommunikationsstrategen Bella Goldman blir strategi- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.

Tjänsten är helt ny och innebär bland annat att Bella Goldman ska fungera som rådgivdare åt ledningsgruppen. Hon blir också ansvarig för analys och förenklig av Lidl Sveriges olika processer.

Bella Goldman har de senaste 20 åren arbetat som företagskonsult inom kommunikationsbranschen. Hon har tidigare arbetat med bolag som Accenture, Hemköp, PwC och WWF. Dessutom har hon en historia som programledare på ZTV och TV4.

– Vi är väldigt stolta över att välkomna Bella till teamet. Bella besitter unika kunskaper och erfarenheter från en mängd olika branscher och deras utmaningar. Lärdomar som vi ser är mycket värdefulla och kommer bidra i vår ambition att växa och stärka vår position i Sverige, Lidl:s Sverigechef Johannes Fiber, i en kommentar.

– Det känns otroligt roligt att börja på Lidl. Det är ett särskilt spännande varumärke som varje dag utmanar på flera nivåer och min uppgift är bland annat att fördjupa relationerna till våra kunder och ytterligare stärka Lidls varumärke, kommenterar Bella Goldman.

Goldmans första projekt på nya jobbet blev en modevisning som matvarukedjan igår genomförde i samarbete med Heidi Klum och Lidl Fashion Week.

– Kännedomen om Lidl i Sverige är hög. Nästan en av två handlar idag på Lidl. Men vi behöver göra mer så att fler upptäcker oss och hela vårt sortiment. Med Lidl Fashion Week tror jag att fler kommer få upp ögonen för oss, säger hon.

Publicerad 2017-09-15 12.23Uppdaterad 2017-09-15 12.23

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: