Marknadsföring
Bauhaus sponsrar längdskidlandslaget
Publicerad: 4 september 2017, 06:49
Uppdaterad: 4 september 2017, 06:49
"Det känns väldigt spännande att få jobba med ett av Sveriges mest framgångsrika och jämställda landslag", säger Bauhaus marknadschef Johan Saxne.
Genom att ingå ett samarbete med svenska längdskidlandslaget fortsätter Bauhaus sin satsning på svensk idrott. Sedan tidigare sponsrar byggjätten bland annat längdstjärnan Marcus Hellner, Svenska Ishockeyförbundet, Svenska friidrottsförbundet och det alpina landslaget. Utöver det var Bauhaus partner under skid-VM i Lahtis 2017.
Johan Saxne är marknadschef på Bauhaus Sverige:
– Det känns väldigt spännande att få jobba med ett av Sveriges mest framgångsrika och jämställda landslag, med medaljhopp på både dam- och herrsidan, och vi ser storögt fram emot prestationerna i OS 2018, kommenterar marknadschefen.
Byggjätten har som ambition att vara med och bygga idrottssverige från gräsrots- till elitnivå, skriver de i ett pressmeddelande.
Johan Sares som är längdchef på Svenska skidförbundet, ser fram emot sponsingssamarbetet.
– Vi är väldigt glada över att Bauhaus väljer att satsa på längdskidåkning. Vi ser fram emot ett givande samarbete med ett engagerat företag som vi vet har ett brinnande idrottsintresse. Våra sponsorer är generellt väldigt aktiva i sitt sponsorskap och där kommer Bauhaus passa väl in, kommenterar han.